Pages

Sunday, April 29, 2012

Bersih 3.0 : Gambar dan Video Eksklusif Ketika Huru-Hara Tercetus

Bersih 3.0 pada mulanya kelihatan berlansung dengan aman. Kemudian huru-hara mula tercetus bila mana pihak polis dan FRU mula bertindak agresif bagi menyuraikan para aktivis Bersih yang juga semakin lantang. Provokasi melampau daripada kedua belah pihak menyebabkan suasana semakin tegang. Maka bermulalah episod pukul memukul antara pihak polis dan peserta Bersih 3.0.

Siapa yang betul, siapa yang salah itu tidak pasti. Harap tidak ada yang buat tuduhan melulu dan mencarut memaki hamun tidak tentu hala. Kena dengar daripada dua belah pihak sebelum menilai sesuatu kebenaran supaya tidak berlaku fitnah. Nak dapatkan kebenaran, bukannya mudah. Video itu tayang separuh. Video ini tayang separuh. Puak sebelah sana cerita begitu, puak sebelah sini cerita begini. Semuanya bias. Lebih baik diam kalau tak tahu situasi sebenar daripada melabel orang itu begitu begini.

Apapun, layan je gambar dan video eksklusif yang tidak akan dipaparkan di Media Perdana..


amboiii.. planking.. haha..

water canon dsembur.. huru-hara mula tercetus..








polis pun kena la rasa.. hehe.. pedih kan mata..
dikhabarkan insan ini sengaja baring di atas jalan raya bagi menghalang trak FRU meneruskan kemaraan..



mari memijak rakyat secara berjemaah..


uik.. dah kenapa pulak mat salleh ni?
kereta polis dirosakkan peserta Bersih yang bertindak agresif selepas kereta tersebut merempuh 2 orang peserta bersih hingga meninggal dunia

kereta diterbalikkan kerana ingin menyelamatkan mangsa yang terperosok di bawah kereta




wartawan TV al-Hijrah, Azri dipukul.









If the protest turns to a riot that means the system is broken. When people start battling the police, its time for a change...

p/s : gambar akan di'update' jika ada gambar menarik yang terbaru..



SZ : Kalau aku rajin, besok aku buat sedikit ulasan pasal bersih 3.0 kali ni seperti bersih 2.0 yang lepas. Entry Ulasan bersih 2.0 yang lepas, boleh tahan aku kena sembur. Heheh.. Entry gambar-gambar dan video hari ni hanya sebagai koleksi peribadi disamping untuk berkongsi dengan anda semua. Salah silap harap dimaafi. Jangan disebabkan kita berbeza ideologi, kita bermusuhan sesama Islam. Peace yaw!

17 360 juta komen:

cik pha said...

xsabr aku nk baca esok

Nzyrahun said...

Hehehehe tak sabar nak dengar ulasan dari kau ni hehehehe

Tasha said...

haih,da agak mst x aman. dah kalau dua2 yg blawanan ade di tempat sama.

p/s : kesian kedai tak dpt bukak,huuuu

jue eddy said...

BUKTI BAWAH KERETA polis tkde org
http://www.youtube.com/watch?v=1xh52zernUM&feature=player_embedded

kyo_9 said...

bro, ko pon ada kt situ ke?

kyo_9 said...

bro, ko pon ada kt situ ke?

fRaMe+LenSeS said...

I waitingggg

diana said...

lepas ni siap la nak kena sembur lagi..heheheh..
tapi tak pe...
kamu kalau kena sembur pun
tak menjejaskan paras rupa..
muahahahaha

Nana said...

nanti da update inform k..;)
mood x sabar..

SHAMRIZZ said...

introduction mcm dh salahkan polis jer...hehehe

Terbang Bersamaku said...

yang penting gambar2 begini pasti tak tersiar di media2 mainstream..

hurm..kelihatn seperti sebuah peperangan..bukankah lebih baik jika diadakan rundingan secara damai dan aman..pihak2 yg terlibat berkomunikasi, berkongsi pendapat/ pandangan dan tukar2 idea cara untuk mencari solusi sebnar...

Wanita Bertudung Hitam said...

@SHAMRIZZ memang patut disalahkan..kena tahu beza ok antara demo dan rusuhan..

Wanita Bertudung Hitam said...

@Terbang Bersamaku najib kan refuse nak berdebat ngn anwar..hurmm~

Anonymous said...

Kenapa perlu korang semua baling objek2 keras pada kereta polis tu?apa salah manusia dalam kereta tu sehingga terjadi kemalangan? Tak cukup dgn tu korang tarik dia kuar and pukul dia lagi.. Ingatlah semua....dia juga ada keluarga seperti kamu semua...ini bukan cara kita. Insaflah semua.

Anonymous said...

oiiii anonymous , polis bole plak tarik sorg demi sorg & tibai ... ingat rakyat tade keluarga ke ? sapa mula kan dlu , polis yg mula kan huru hara dulu ... aku ade kat situ & aku saksi ! rakyat yang berada dekat dataran semua nya saksi kejadian ! assalam

Ryu on ahsfantasy24.com said...

alalalaaa...
ganasnye abam polis, hoi meluat betui..

Fea I'llyana said...

Air mata dah mengalir time tengok video yg kedua and ke3.. My dad kat situuu ! Kalau diorang langgar ??.. how i wish i was there :(