Pages

Thursday, March 29, 2012

Penari Tiang Melayu Didenda RM25 Sahaja?


SEREMBAN - Tiga wanita beragama Islam didenda RM25 seorang oleh Mahkamah Majistret di sini semalam selepas mengaku bersalah atas tuduhan berkelakuan kurang sopan dengan melakukan aksi tarian tiang di sebuah pusat hiburan di Nilai dekat sini Sabtu lalu.

Mengikut pertuduhan, ketiga-tiga wanita tersebut yang berasal dari Kuala Lumpur didakwa mempamerkan tarian tiang di atas pentas dengan pakaian kurang sopan di tempat hiburan awam. Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 21 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 yang mengenakan hukuman denda tidak lebih RM25 atau penjara maksimum 14 hari jika sabit kesalahan.

*Berita lanjut - Kosmo

Buat tiger show kena denda RM25 ja? Besok-besok, buat lagi. Apa ada hal? Gaji sah-sah lumayan. Setakat RM25, celah gigi ja. Nak jadi penari tiang jugak lah kalau macam ni. lol


Meanwhile in KELANTAN...

Klik imej utk tumbesaran ataupun terus ke Sinar Harian

p/s : Pikiaq sendiri la nowh... Selagi tak laksana undang-undang Islam.

SZ : Mujuq Melayu.. Kalau Islam, marah jugak aku.. #sarcasm

4 360 juta komen:

naqib faiz said...

aku nak jadi gak la.. kita kongsi tiang. nak?

Hansyirah Takezur said...

plizlah. xpadan langsung. bayaran diorang lagi banyak kot drpd denda tu. undang2 malaysia vs agama dan morality. mana lg pnting?

adanaberkat said...

peh! 25 hinggit aje..aku agak2 sekali show pompuan tu pun dapat bayar utk setahun..buatlah sesuatu le para pemimpin yg menjaga perundangan tu..

Prince Noob said...

menari tiang ada kebaikannya jugak http://buasirotak.blogspot.com/2012/03/jom-menari-tiang.html