Pages

Tuesday, December 20, 2011

Panglima Nak Ludah Muka [Parody]

Segalanya bermula apabila seorang mahasiswa bertindak menurunkan bendera yang tertera wajah Najib sebagai tanda protes ketika mengadakan demonstrasi aman bagi menyerahkan memorandum bantahan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah. [berita selanjutnya...]


Maka, video Panglima Perang Melayu Gagah Perkasa ingin meludah muka mahasiswa seperti di bawah pun terhasil sebagai tanda tidak puas hati terhadap tindakan mahasiswa yang menurunkan bendera yang tertera wajah idola kesayangannya itu.


Video tersebut mengundang rasa gentar mahasiswa seluruh dunia. Ramai mahasiswa yang mula mengalami sindrom lutut goyang dek kerana teramat gerun dengan ugutan para panglima yang gagah perkasa tersebut. Mereka jadi tidak tentu arah. Maka, muncul sekumpulan mahasiswa bertindak menghasilkan video parody ini demi menjernihkan keadaan dan mengembalikan keamanan dunia sejagat.


Kah..Kah..Kah.. Epic parody! Mohon jangan ludah muka mahasiswa Nabil Ifwat a.k.a Kyo Propaganda pulak nowh. Jangan cari pasai dengan Panglima Perang Kodiang!



p/s : Penjelasan mengenai video parody.. KLIK SINI!

SZ : Lebih baik ludah muka sendiri yang tak taat pada Allah dan Rasul.

20 360 juta komen:

Hazwan Arif said...

pasal video nak ludah muka mahasiswa dan juga insiden mahasiswa turunkan bendera tu, aku rasa dua2 nya bangang..

cucu umie said...

nak ludah2 orng semate2 pasal turun bndera..pasal hukum hudud tu yg dibt oleh smbng rakyat, diam pulak.. manusia2.. terlampau taksub

azwa amani said...

adam tu member amani.. memang xcaya.. best student tesl UPSI.. :)... org yg ada keberanian je buat mcm tu...

tak mau lah ludah2, kotoq..huhuhu

ryrinn azman_cik angin said...

hahaha . video last tu xleh tahan doe . ngahahaha

Anonymous said...

apelah...pasai turunkan bendera tu mmg wajib la group2 PP ni marah..tapi dgn takbir tu semua..ADAKAH DIA MARAH KERANA ALLAH? ape kes tah..NK MARAH SEBUT TAKBIR>>patutnya bila dah bertakbir tu rasa marah berkurang...ni siap nk ludah2 pulak..betul kata SZ..baik ludah muka sendiri bila tak solat..lagi bagus...

mUm_tAz said...

Emo je lebih, tak [aham la aku, takat turun bendera dah macam gelepor, bukan ada effetc apa-apa pon kat Pak Jib,
P/S mahasiswa yang turun bendera tu dah siap assignment belom?

asrar.huda said...

mereka perlu belajar lebih adab-adab meludah ;p
btw, tindakan macam ni hanya menaikkan semangat mahasiswa bukan makin ketaq lutut. mungkin perlu lebih training sbb perang psikologi tak berjaya nampaknya =.=

Anum said...

macam2 ada

Anonymous said...

hahaha...
suka tengok yg pakai spec tu...
puiii...sy lapar...!!!

naqib faiz said...

hahaha.. serius dowh.. jangan memain ngan panglima perang.. garang siot,..

zikeryhassan said...

sangat tak boleh blah video panglima yang gagah perkasa. masa memula aku tengok, tergelak gelak.

parody kyo propaganda memang terbaik

diana said...

memalukan bila orang yang lebih tua bercakap macam budak2 sekolah..
nampak taksub sangt sampai sanggup nak tampar dan ludah anak orang semata2 sebab nak pertahankan orang yang entah siapa2 la.

tambah memalukan bila anak2 muda jadikan mereka sebagai bahan lawak..

hahaahha

alexa yussida said...

sumpah rasa macam pehh ini ke pemimpin negara?masing2 punya ego dan pemikiran yg sangat2 cetek..kalo marah sgt pon xperlu la nk ludah2(mcm samseng)..si mahasiswa pula,kalo dah g rumah orang,xperlu la buat hal..tak bijak betol tindakan tuh..hurm..

qasehraihan said...

kahkahkahkahkahkah..gelak giler dgn vdeo pertama yg ats tu, slama ni xamik pot pun..gtu gaya rupanya vdeo tu..mcam2la dorang ni..


vdeo bwh tu lucu gak..hehe

Cik Hujan said...

AHAHAHA. terbaik epic parody tu. memang perli sungguh. hihihi

haney said...

aku lapar. hahahahah. lari topik :D

Papa PUSS said...

Owh mcm2 juga yg telah berlaku ea..

BTW Follow Here..
Hope Hit Me Back.. Thanks... :D
www.segalapet.blogspot.com

Wanita Bertudung Hitam said...

panglima2 tu cam sesuai je berlakon dlm sekuel kl gangster..

fatt said...

video2 begini harus dihasilkan lebih byk lagi supaya manusia2 yg gegar tak tentu psl ni sedar diri

Jue AbdRahman said...

sangat2 bosan dgn suasana politik ni, sbb dh ramai taksub, perkataan sederhana dh mcm tak wujud..

sy sokong panglima yg puihhh pesbuk tu sbb mamat yg pakai spek sebelah panglima tu nmpk hensem *eh xde kene mengena :D