Pages

Wednesday, November 23, 2011

Dia Selalu Ada Bersama Kita



*gambar asal daripada Fathiah Raihana

Kita mahu Allah tunaikan segala permintaan kita. Tapi, kita selalu ingkar dengan perintah-Nya. Allah sentiasa sabar dengan karenah kita. Tetapi kita sentiasa mengeluh apabila diuji. Allah sentiasa bersama dengan kita dalam apa jua keadaan. Tetapi, adakah kita sentiasa bersama dengan Allah setiap masa? Kita hanya ingat Allah masa kita susah. Bila kita senang, kita lupa Allah. Hamba jenis apa kita ni?

22 360 juta komen:

Anum said...

kita selalu ingat pada allah
insyaallah akan dapat apa yang kt mahu

cantekk said...

ermm.... ada benarnya kata2 tuan hamba. ramai yg lupe mngucapkan syukur atas kurniaan Allah baik kesenangan maupun kesusahan..
*i pon kdg2 alpa.

najihah sahami said...

setuju...bila kita susah baru kita sedar Allah tu sentiasa bersama kita. masa senang kita tak hirau pun.

Nazim Nasri said...

Thank You Allah :)

Niza Romli said...

*muhasabah diri*

Astaghfirullahalazim...

zaty said...

Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.. may He blessed you. :)

nabByla said...

sgt setuju.. :')

exora said...

insyaAllah sentiasa kita igt Allah..bkn hanya masa ssh..

Miss Red said...

tersentuh (T_T) Daripada Allah kita datang kepadaNya la kite kembali

naqib faiz said...

kita je yang selalu alpa.. astaghfirullah..

Syafiq Ahadin said...

kita jenis hamba yang pelupa. makan semut tiap hari. haha!

YOUsoF said...

SubhanAllah.. Semoga nama Allah leibh kerap meniti di bibir kita lepas ni..

Anonymous said...

good job! Saya suka entry niiiiii! n_n May Allah bless ;)

naqib faiz said...

dia selalu bersama kita. kita? renung-renungkan...

FaKArePa!n said...

mendalam semua ayt tu bro..nice

Norashiqin Kamaruzaman said...

sEmoga kita semua tergolong dalam orang yang sentiasa bercinta denganNya... =') amin~

sergeant keroro said...

HE always here, everywhere

Yatie Awang said...

kalau macam tu kita bukan hambaNya yang bersyukurkan?

yanisudahh said...

ahah comel :3 thanks for the reminder! :)

cik ciput said...

ya Allah...berdosanya aku kerana menjadi hamba yang selalu mengeluh...

Miss Meen said...

mohon share bos!! :)

CIK TOM said...

Allah ada ketika sedih n gembira tp kita je manusia yg selalu lupakanNYA..hanya ingt padaNYA bila waktu kesusahan je..