Pages

Friday, September 16, 2011

Akta Zalim ISA Dimansuhkan Juga Akhirnya

maklumat lanjut : wikipedia

Alhamdulillah... Akhirnya rakyat dah menang dalam perjuangan mendesak kerajaan memansuhkan Akta Zalim ISA. Semalam 15 September 2011, Perdana Menteri Malaysia, YAB Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan dalam perutusan khas Hari Malaysia bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 dan juga Akta Buang Negeri 1959 akan dimansuhkan terus dan digantikan dengan undang-undang baru yang lebih bersesuaian dengan hak asasi manusia dan lebih efektif dalam menandingi masalah keganasan.

Diorang ni taknak buat bantahan ke ISA dimansuhkan? Heheh.. Kipas la lagi..

*Teks Penuh Perutusan Khas Perdana Menteri : KLIK SINI!

SZ : Tahniah Encik PM. Ke'hero'an Encik PM semakin menyerlah sejak akhir-akhir ini. 

11 360 juta komen:

kembatolo™ said...

suka sangat kipas2. ade otak tak guna. choii..


alhamdulillah.

nur aisya humaira said...

Taktik utk PRU 13 laa tu...kan2??

cintatulip said...

mcm nak jd hero penyelamat rakyat je... mcm prepaid 2 gak..

kasih sayang sedap nya!!

cik heroin said...

Err, no komen. Hoho

diana said...

mesti yang pernah sokong ISA dulu akan sokong jugak ISA di mansuhkan..
maklum la..
kaki kipas..dah rupa lalang pun ada..

Diana @ bilakukatacinta said...

evrything have pro n cons...

Sunah Sakura said...

da mansuh ISA, ada pulak yang baru nanti..

blog-tips-kurus said...

mestilah ada.. kalau tak, susah nak tangkap subversif & espionaj.. (betul ke saye eja??)

adrinaqamarina said...

tapi tak rasa ke, kalau ISA takde, mesti punye akan ada benda lain yang mirip macam ISA tapi bukan namanya ISA~

.. said...

dasyat tajuk tu... "Akta zalim ISA.." .. tak zalim mana pun ISA nih.. tu aku malas nk browse blog budak2 muda.. diaorg suka tulis/cakap ikut kepala otak tanpa tahu fakta yg betul.. ini klu aku tanya dekat mana tempat detention ISA pun korang tak tahu kan?.. tapi bukan main bijak lagi memberi "hujah" dan "analisa" taraf kangkung..

Solihin Zubir said...

@.. : pakcik.. pakcik ni salah seorang yg pegang sepanduk kt dlm gambar atas tu ke? =)