Pages

Wednesday, August 17, 2011

Wordless Wednesday #7 : Bring It Everywhere!



Sila klik NUZUL AL-QURAN

SZ : No Wordless For Al-Quran..

31 360 juta komen:

adrinaqamarina said...

kalau kat egypt, suasana dye macam ni, terikut juga, tapi bila balik msia, terbawa-bawa budaya tu, rasa pelik. tapi apa pon orang pandang, tak kesah pon.


tambah tambah budaya bagi salam kat pakcik teksi, makcik kedai. balik msia, buat macam tu, orang tengok pelik.


T___T

SyedGraphiX said...

likeeee.. susah nak nampak kat KL ni >.<

azwa amani said...

amnai baca al-quran dalam komuter, takde sape nak duduk kat sebelah amani..terutama non-muslim...muslim yang tak pakai tudung pun takut nak duduk..bukannya baca kuat pun, suara pun tak dengar... dorang takut ke ??? amani pun tak faham..

PEAH said...

bestnya klu di malaysia pun suasana mcm ni

asnizaziz said...

salam nuzul quran..semoga mendapat lailatul qadar :)

Akulah Pak Lan said...

Smlm aku nampak dalam LRT sorang...seorang kakak sedang membaca Al-Quran

hana said...

like 100x..
kalau kat Malaysia ni mesti orang pandang pelik je kan..
nampak nye kene la ada insan yg mulakan aktiviti ni..
=D

allfootball said...

kalau diorg baca al-quran cam tu,ada wudud ke tak???..bleh ke baca al-quran tanpa wudud?

el-janna said...

ermm alahamdulillah^^

diana said...

kat malaysia kalau dalam komuter ka,orang baca novel..
tak pun dengar lagu..
hehehh..
berbeza sungguh ye...

Hans said...

kalau dkt Malaysia macam nih
alhamdulillah

cik ciput said...

alhamdulillah..seronok kalau budaya mcm ni subur di negara kita..

Solihin Zubir said...

@allfootball : sbb tu kita digalakkan supaya sentiasa dlm keadaan berwuduk.. =)

miss ct said...

Assalamualaikum...
nice ww..xperlu pg tgk kat komuter..tgk dlm rumahje,berapa ramai yg baca Al-Quran??adakah Al-Quran dijdkan sbg perhiasan je??? Wallahuallam...

hunnybunny said...

tatw la bila blh wat cm nie. :/

IMANSHAH said...

alhamdulillah di negara arab masih hidup bacaan Alquran di mana..semoga di malaysia suatu hari nanti akan ada suasana begini

Syuxer said...

alangkah bestnya kalau ini wujud kat malaysia kan hehe..

kaizen said...

kalau la kat Msia ni jadi fenomena komfom yg tggu KTM tu nak naik last skali...xde sesak2...

CIK TOM said...

bagus kalau leh amalkan camtu...cuma yang penting kena la dlm keadaan bersih dan berwudhuk..

Mohamadazhan.com said...

memang dah jadi macam budaya mereka dengan Al Quran...aku p umrah dlu driver bas sambil memecut baca Quran...mungkin dia hafiz Quran...

Rtp Farra Arisha said...

alhamdulillah ;)

Amna.Qadeeja said...

Alhamdulillah. bkn sng nk nmpk kat sini kan?

cik pha said...

kat negara mesia susah betoi nk tgok y baca quran..nak2 lak kat dalam bas

Siti Mashitah Saidin said...

member pon da bawak al quran tadi..

bukan photographer said...

klu ada kat malaysia, mesti semua semangat ikut..mungkin kene buat kempen kot..

exora said...

insyaAllah kt m'sia nti budaya ini akan menggantikan budaya sk mengutuk org...

yatie Awang said...

syukur..Alhamdulillah, kalau kita juga boleh lakukan begini

cucu umie said...

indahnya kalau bnda ini wujud di malaysia..

pengemis Cinta~ said...

alhamdulillah.segala puji bagi Allah.;)

Amirrah Zawani said...

alhamdulillah... salam nuzul al quran :)

Anonymous said...

besnya...why not kita2 ni yg mulakan dulu? hehe...asyik mharapkan orang yg mulakan dulu tak tau bila malaysia akan jadi begini.