Pages

Friday, August 19, 2011

David Villa Hina Islam - Mesut Ozil

Sebelum solat jumaat tadi, aku buka facebook sekejap. Then aku ternampak ada friend aku like page '1,000,000 football fans hate David Villa because he insulted Islam'. Aku terkejut. Isu barukah ini? Then, aku pun google untuk mendapatkan kepastian.

Segala-galanya bermula setelah pertahanan Real melakukan terjahan keras terhadap pemain baru Barca, Fabregas pada minit terakhir perlawanan 2nd leg Piala Super Sepanyol antara Barcelona vs Real Madrid. Keadaan menjadi tegang apabila pemain lain mula campur tangan. Marcelo dikenakan kad merah.


Kemudian, dalam video kelihatan Mesut Ozil ditampar oleh David Villa. Ozil juga nampak sangat marah terhadap David Villa ketika itu. Akibatnya, Ozil dan Villa juga dibuang padang. Jadi, apa sebenarnya yang berlaku? Apa yang menyebabkan Ozil sangat berang terhadap David Villa?

Di bawah adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Ozil bagi menjelaskan punca tercetusnya pergaduhan antara beliau dan Villa.

sumber : allvoices



sumber : allvoices

Perkara ini masih dalam siasatan. Jika benar David Villa hina Islam seperti didakwa Ozil, dia patut dikecam dan mesti meminta maaf. Aku tersangatlah kecewa dengan sikap tidak profesional Villa tu. Villa adalah salah seorang feveret player aku. Sepanyol pula adalah team yang aku sokong masa World Cup 2010 yang lepas. Aku beli jersi Spain dan hampir-hampir nak letak nama Villa kat belakang jersi tu. Mujur habis. Kalau tak, memang aku dah bakar dah baju Spain aku sekarang ni. Euro 2012 tahun depan, aku nak sokong Jerman pulak. Nak pakai jersi nama Ozil!

mesut ozil berdoa sebelum perlawanan

UPDATED!
           Mesut Ozil Never Made a Statement About David Villa, Says Khedira

SZ : Nasib baik David Villa bukan player MU.. :D

27 360 juta komen:

GamUHU said...

tak sia-sia aku minat Ozil.

pengemis Cinta~ said...

ya. Villa patutu minta maaf jika benar dia hina Islam!!!pc likelikelike mezut ozil..;)

azwa amani said...

ooowhhh... macam tu yerr

hana said...

aiyaa..
marah pun jgn la sampai hina agama orang lain..
pe ni x pro langsng...

adan said...

aku akan sokong jerman gak nanti...!

btw.. man united tettap tak tinggal bro.. ehehe

cik pha said...

keberkatan y diminta dariNYA sebelom perlawanan.aku suka tgok pic tu.

Norsha said...

bandingkan pula keadaannya dgn kita di sini, adakah kita benar2 marah apabila ada pihak menghina agama kita atau kita sekadar tak ambil peduli...moga para belia di sini menjadikan ini sebagai inspirasi utk pertahankn agama dlm keadaan apa sekalipun !

Norsha said...

bandingkan pula keadaannya dgn kita di sini, adakah kita benar2 marah apabila ada pihak menghina agama kita atau kita sekadar tak ambil peduli...moga para belia di sini menjadikan ini sebagai inspirasi utk pertahankn agama dlm keadaan apa sekalipun !

Chenal said...

Laa rupanya...ada kesah dlm pergaduhan tu!!!

FariehanIbrahim [LBC] said...

uishh..manusia..manusia..(-____-")

namaakulynn said...

wpon tak minat kelab2 luar ni,tp bila baca entri ni mmbuatkan smgat nak kenal si ozil-vila ni mmbuak2. kalau betul la si david villa hina,mmg aaaaaaaa takleh terima 100%!! (emo)

diana said...

setuju..
paksa dia dia minta maaf..
mulut celupar rupanya...
malas dah nak minat sepanyol..
euro??
belum tau nak sokong sapa...:p

hidayahjamal said...

sy syg ozil

kaizen said...

bako jer Villa tuh...

Hazwan Arif said...

anti Man U ke bro?hahahha

isu ini x kompem lg.so, xleh nk komen bnyk sgt...tp aku mmg mnyampah dgn team spain n barca haha

adanhayad said...

akhirnye. dah agak dah bro SZ mesti buat entry pasal ni. nak google malas sgt :D

p/s : tetiba minat ozil sbb benda ni. err bole ke cmtu? pompuan mmg cmni eh?

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Oooooo.... inilah kisah yg en suami akak merungut-rungut ari tu. Barulah akak faham....

hikari said...

dari mlm td duk cari apa ayt yg dah villa kuakan yg dikatakan menghina islam tu..tp blm jmp..kalau betul dia hina, xtau la nk kte apa..harap dia dpt mhon maaf.

saya peminat chelsea dan german tp sy xfan ozil, sy fan podolski..he2 *ttbe*

marilah sama2 menyokong team german! klose pun xkurg hebatnye..=)

ain rahman said...

yeah..u should've been supporting germany in the 1st place..(haha *joking*)..btw, nice info..bru je tgk video ni sblm sahur td...xtaw kes sbnr..thanks
-from:long time silent reader

asnizaziz said...

dah lama minat ozil ni (tetibe)

visitme@FaTiN cOrNeR said...

terkejut gak bc entry nie sbb sy minat gak ngn si Villa nie..

erm..tak professional la cmni..

nak tau gak apa yg dia cakap tu..

Razis said...

mmg tak patut Villa nie. apa sebab die nak hina Islam pulak. Islam ada buat salah dengan die ke? Kalau aku pun aku mrh. mau pegi terajang mcm Cantona terajang Fan dulu.

**Nasib baikla die bukan pemain MU. dan rugi ozil bukan pemain MU.

Faez Rusni said...

yup..jom sertai aku sokong German..huhu

Nab said...

Khedira ada buat statement, dia kata Ozil tak pernah pun kuarkan apa-apa statement yang mengatakan David Villa ni hina Islam....

Mungkin ada pihak yang sengaja nak menaikkan darah umat Islam. Atau nak melaga-lagakan umat Islam dan kaum lain?

Fikir-fikirkanlah

Terbang Bersamaku said...

melampau benar lah tue..si david villa nie..
P/s:- tak sesia world cup 2010 sy sokong german..!

sergeant keroro said...

ozil jenis cool kot, haha

Mohd Hafiz MN said...

Sorry...saja nak mencelah....bangga ye beli jersey spain...