Pages

Wednesday, June 15, 2011

Kartun Utusan Malaysia Hina Perundangan Islam


Hangpa nilailah sendiri.. Tak faham? KLIK SINI untuk memahami...

UPDATED! 27 Sept 2011



SZ : Ini pun boleh dikira Wordless Wednesday la kot nowhh...

58 360 juta komen:

Mrs.Yie said...

sape la yg buat kartun ni ek..nak melawak pun agak2 la..tampo kang bisu terus..huhu

Dawa said...

utusan harus minta maaf. murtad ke ape kartunis ni?

Miss Ran said...

tula y sy duk pkir td
spe rkm
smpt pulk nk rakam kan

Hanim Mahali said...

haish! gerammmmmm.... terserlah kejahilannya di situ....

FasiHaH SupiaN said...

hukum agama jangan dibuat main,,,kalau org yang jahil, maunya dia angguk-angguk baca.....masalah problem lah utusan ni...

diana said...

jahil sebenarnya tu..
payah kalau orang tak tau hukum hakam ni..
yang lukis ni mesti tak habis belajar lagi..
tu la..asyik melukis ja..
hahahahha

adanhayad said...

kes rogol same ke dgn kes zina? bahlol la penabur fitnah, sekali dgn utusan paper propa ni.

nurul said...

ntah pape owhh dorang nie.. x reti beza kot zina n rogol.. haish!!!! belajar tingi2 sia2 je lahh!! huhhh

Aretikz said...

ni bukan wordless, ni IQless, ahakz..

nunui Joe said...

Orang mana yg buat ni? Kalau orang Islam maka bodohlah dia. huuu

ciknabil-a said...

buat org lagi konfius jew kan? lagi2 yang islam. org kartunis nie atleast kena tahu gak bab ilmu agama. jgn la smpai wat citer cm nie. isyh3!

Faez Rusni said...

ape nie??? nak diam lagi?? ape tindakan Jamil Khir utuk katun nie??

mansuhkan utusan Meloya nie..berita hairan sekali

Ujang9897 said...

derm..!! tak lawak pun...

Nzyrahun said...

patut kena ban utusan ni,makin lama makin melampau

EZAN IDMA said...

utusan utusan

TenangSudey said...

PENJELASAN Isu Kartun UTUSAN Kekeliruan Kes Rogol dan Hudud .

Cik Mun said...

macam-macam hal betul. perkara macam ni pun boleh diperlekehkan, kalau budak2 yang baca macamanalah persepsi mereka. haih.

habsahharun said...

Inilah akibatnya bila hati sudah jauh dari Islam. hukum Allah pun nak dihina. Ada gurau senda yang boleh bawa kepada murtad.Bertaubatlah sebelum nyawa dicabut.

Chempaka Sari said...

ai...perli Pas ke. Rogol dengan zina lain ye...

Chempaka Sari said...

ai...perli Pas ke. Rogol dengan zina lain ye...

Hazwan Arif said...

itu hukum allah, bukan manusia yg buat..bila kita mempersendakan hukum ini seolah2 kita mmpersendakan Allsh swt..

pelukis mcm ni darah dia halal dibunuh ke x ek?


Untuk Bacaan Lelaki Yang Dah Bersunat Sahaja

NuSaNa NoSa 91 said...

ha.. ha.. ha.. that's soooooooooo funny until I FORGET how to laugh.. demmmm.. disebabkan org2 yg camni la, ramai manusia masih mepertikaikan malaysia ni ngr islam ke x sbb hukum islam dah lama tersasar.. dan akhirnya, org2 perundangan gak yg pening nk fikir jwpn.. grrrrrrr~ >.<

kaizen said...

dari pelukis smpi ke editor mmg KAPIR kot.....

cik azeya said...

bapak saye hari hari beli utusan. -.-

Siti Mashitah Saidin said...

bodoh kan? 1 malaysia baca... haish... paper pon bagi bengi teladan yg kurang ajar~

Aretikz said...

Solihin, mohon cilok gambar ni yek? hehe..

Cik Ladies said...

kartunis ni nak mengejek ke ape? --''

emieysandra said...

dh ketandusan idea nk wt lawak kot~

Mohamadazhan hjDesa said...

kalau nama utusan...akan terbodoh si pembaca kerana kejahilan penulisnya....utusan the best, mereka makin menyerlahkan kedangkalan agama...

Jue AbdRahman said...

kartunis itu tak faham hukum Islam yg sebnar, selain 4 saksi, byk lg hukum yg lain seperti Qarinah (bukti) dll. Kartunis ni lupa agaknya yg Islam sgt mementingkan keadilan.

kartun tersebut bkn saje mengelirukan org Islam sendiri, malah mereka yg bukan Islam akan anggap agama Islam adalah kejam tak tidak adil.

Harap kartunis tersebut insaf.

De'din said...

wordless kedua aku berjaya faham maksud,,
yg len2 punya wordless aku kurang faham,,
keh keh keh

The Crow said...

Kartunis ni nak jelaskan keadaan sebenar perbezaan penerimaan kes rogol diantara undang2 islam (syariah) dan undang2 parlimen (civil) di malaysia supaya kita dapat sama2 fikir apakah punca kekeliruan ni sebenarnya?

Tapi crow rase penyampaian kartunis ni kurang jelas la.

(^___^)

sarah-najwan said...

hish..nape lagu tu..

RedVixen said...

adeii… saksi tak semestinya yang ada dan tengok kat tempat kejadian. kalau ahli forensik yang dapat bukti tu pun boleh jadi saksi kan…

puteri ain said...

hmmmm .. ( sedang menilai ) hehe

wath said...

ade baca gak pasal ni kat fb pg tadi.

ni lah jadinye bile org takde akal di tapi di beri kuasa~

saya bukan tomato said...

errrrrrrrrkkkkk -..-''

azwa amani said...

ni macam nak tunjuk yg perundngan islam tu tak bagus....asragfirullah, sesungguhnya Allah Maha Bijaksana

HAFIZAL said...

senang2 dia persenda kan hukum allah...mengucaplah saudara ku...islam agama ku

mr.blackcat said...

=)......

♥cmª shIemª♥ said...

biadap dn memalukan...

Kakzakie said...

Macamana rakyat tak jadi wordless kalau inilah lagunya. Langsung tak sensetive dgn akidah!!

Sakit hatilah kakak....

Nafisa81 said...

kes rogol kena ade saksi kerr??kalau kena ada saksi...bodo bebenor la saksi tu...drpd jadi saksi..baik gi tolong mangsa rogol tu...

adrinaqamarina said...

dah lama tak baca utusan malaysia. dulu suka sangat baca kartun dye

chemay said...

kes rogol rasanya tak memerlukan 4 orang saksi.
if rogol ada saksi.
itu bukanlah dirogol lagi.
ada ke orang nak rogol depan public?

if orang yang buat lukisan tak guna akal nie adalah seorang islam.
inilah manusia yang jahil tentang agama.
yet still nak tegakkan pendapat jahiliyah dia.
masyaallah.
dunia dah nak kiamat.
:(

Fyqa said...

uamnggaiih mcm tu pulak.

adeh

YOUsoF said...

Budak darjah 2 pun tak buat lawak camni...

apa nak jadi la..

hikari said...

kdg2 bile ada entry pasal isu hangat mcm ni tkut gak..lbh2 lg kalo ada komentar yg bergaduh sesama sendiri..(kat blog org lain)
btw, isu ni memg membuka mata n membkar hati org Islam yg btul2 memahami Islam..tp kte as a muslim jgn cepat melatah dgn penjajahan agama alaf baru ni..kdg2 sengaja nak isu kan sesuatu perkara sebab nak suruh sesama Islam bergaduh..

SRenungan said...

aduyai..terserlah sangat buta nya tentang islam..
orang islam ke yg buat ni??

Cik Miera said...

nak kata bangang macam ksar sgt tp dh mmg betul.. kes rogol xperlu 4 org saksi la.. bengong kan.. xtau hukum nk kecoh lak..

delarocha said...

propaganda moden... paper pun dah jadi alat penyebaran fahaman politik.

Kalamhati said...

lain kali suh dia khatam dulu kitab feqah..yg kena bawak saksi tu utk kes apa..

jgn la senang2 persendakan agama

KELI OH KELI said...

buat lawak yg x kena tempat...jangan politikkan agama.

~cik atin~ said...

hailaaa...masalh betol org camni..

Gayahspears said...

kenapa semua orang buat wordless wednesday??? ada apa ya??? tertanya2 >_<

Nyssa Nuar said...

eee..kalo ye pon buat perbandingan..tak perlu lah smpai nak permainkan hukum islam..byk lg mnde laen yg boleh di bandingkan... tah hape2..

f_aRa_aINa989 said...

isu kartun lagi...haih..

Anonymous said...

Hahaha boleh dia rakam masa kena rogol,pelik habis tu penjenayah camner??Takkan penjenayah tak halang pompuan tu pikir logik lah