Pages

Tuesday, May 3, 2011

Kenyataan Najib Tentang Kematian Osama Umpama Hina Islam

Salam.. Kita lupakan seketika spekulasi yang mengatakan Osama Laden sebenarnya wujud atau tidak, meninggal atau masih hidup, watak rekaan Amerika, gambar super-impose mayat Osama atau apa saja. Samada dia wujud atau tidak, dia tetap dilabelkan sebagai pejuang Islam. Manakala puak kafir pula melabelkan Osama sebagai pengganas sekaligus menggambarkan yang umat Islam adalah pengganas yang wajib dilenyapkan di muka bumi.


Apa yang menyedihkan apabila Perdana Menteri kita, yang mana seorang pemimpin negara Islam, Dato' Seri Najib Tun Razak mengeluarkan kenyataan seperti di bawah :

"Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osama bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini." - Harian Metro

Kenyataan Najib tersebut seolah-olah menyokong Amerika dan Yahudi. Adakah Najib ni ejen Amerika atau Yahudi? Ada tak bukti yang peristiwa 9 November yang banyak mengorbankan orang awam tersebut didalangi oleh Osama? Sampai sekarang pun Amerika masih gagal membuktikan penglibatan Osama. Kenapa kita sebagai orang Islam perlu ikut rentak Amerika melabelkan Osama dan Al-Qaeda sebagai pengganas?

Adakah Osama bin Laden pemegang kunci keamanan dunia? Ungkapan Najib itu menggambarkan pejuang Islam adalah pengganas dan wajib dihapuskan kerana kewujudan mereka menyebabkan dunia huru-hara dan tidak aman. Rakyat Palestin kena bunuh disebabkan Osama Laden kah?

Yang nyatanya, Amerika dan Yahudi adalah penganas sebenar. Kerana Israel, ramai umat Islam Palestin ditindas dan dibunuh. Amerika pula telah banyak membunuh orang awam di Iraq, Afghanistan dan yang terbaru di Syria. Sebenarnya, puak kafir Amerika dan Yahudi Laknatullah itulah sepatutnya dihapuskan bagi menjamin keamanan dunia. Bukan Osama Laden seperti yang didakwa Najib.

Cuba kalu berani, Najib keluarkan kenyataan "Dunia akan lebih selamat kalau Israel dan Amerika dihapuskan".


SZ : Apa pendapat anda? Buang jauh-jauh fikiran anda mengenai politik. Baca entry ini sebagai seorang yang cintakan Islam. Berfikirlah secara rasional. Err.. Takut nak komen sebab risau kena saman? Tak payah komen.. Biaq aku sorang saja kena saman. =)

48 360 juta komen:

Miza Yusof said...

bercakap/memberi kenyataan berdasarkan akal yang cerdas berfikir bukannya bercakap/memberi kenyataan sesuka hati.

Jemput ke:
1. Blog Miza Yusof
2. Miza Yusof & Photo Blog

mcm ni lah said...

kalaulah negara2 islam semua bersatu serang israel dan amerika ni mesti hancur sekejap jer diorang tu

mcm ni lah said...

kalaulah negara2 islam semua bersatu serang israel dan amerika ni mesti hancur sekejap jer diorang tu

Faztee Danisha said...

agak tkjut jugk dgn knyataan tu..peh tu trus mls nk bc komen dia..ada ke or xde sama je masih jugk blaku ketidakamanan dimana2..tmasuk m'sia..xkn le sbb osama je dunia xaman kan?bnyk lg

Puteri Iqa Izyan said...

tak tau lah nak cakap apa.
tapi rasenye adalah lebih baik kalau Islam menyokong sesama Islam. bukan sebaliknya.


dalam Al-Quran sendiri terang terangan dah sebut yang Yahudi ni mmg jahat.


AS terlalu banyak putar belit cerita.haih~

sharkbiz81 said...

smua di bawah telunjuk kafir laknatullah..sampai lupa agama sendiri.

Mrs.Yie said...

datok najib TIDAK SEPATUTNYA membuat kenyataan seperti itu..ini saja komen saya..x takut pun..

~nsar~ said...

saya terus menyokong.... sy penah buat entry kondem rosmah.. jangan risau... bukan kisah sebenarnya.. tapi kisahkan pandangan si suami isteri ni yang semakin tutup mata dengan kuasa Allah dan terang-terang membangkang suatu agama yang benar lagi suci...

kembali pada politik: sampai bila pro kerajaan nak tutp mata... selagi pihak kerajaan bagi kain batik dan kain pelikat? camtu

c-tea said...

em...sebenarnya najib cuba ingin bersekutu dengan as...lagi satu..kalau mati...manakah mayatnya..eh..takkan pengganas terkenal macam tu pun senang-senag je nak buangkat laut..taknak media tayang gambar mayat???atau sebenarnya osama belum mati???

zacky ~786~ said...

mmg tak patut ... ~ najib tidak spt dr. mahathir ,, yg lebih lantang bersuara utk menegakkan kebenaran ...

Eryati said...

tu la..sy terdengar sayup2 aje pun rasa semacam aje kenyataan PM...

wath said...

mmg tak patut seorang Islam ckp macam tu. Sbb tu tak ske tgk NCIS. dlm tu pn sket2 org jhtnye mesti pengganas Islam. menyampah

*taktau ade kaitan ke tak komen sy ni. tapi bile ckp pasal pengganas = Islam, memang rase macam...APEKEHEINYE!

Mar said...

beginilah kenyataan pemimpin negara islam jika agama sendiri diabaikan dan berbalik utk kepentingan diri sendiri..

nurul sensei said...

betul setuju ,

"kalau israel dan amerika tak ada kat bumi ni lagi aman".....

sakit hati je dengar ulasan najib kat berita mlam td.

diana said...

tu memang kipas habis habisan tu..
nampak sangat dah sekarang ni rupa sebenar dia..akak takut negara kita pulak jadi kecaman lepas ni.mana lah tau kot2 negara islam yang lain anggap kita ni bersekongkol dengan yahudi..

no_answer said...

siyes najib ckp cm tuh ? gila lah !

De'din said...

aku pon rasa najib x patut buat kenyataan seperti itu,

bak kata abg saya :

Biarlah Osama diistiharkan mati sekalipun tetapi kita sendiri harus jelas dengan mainan jahat agenda zionis yang mahu melemahkan Umat Islam dengan perang saraf sebegini. Jika bertempur dengan kekuatan fizikal walaupun mereka mempunyai senjata canggih tetapi mereka tahu pasti akan tewas dengan semangat jihad umat Islam. Jika secara halus, kita yang asyik terleka dibuai keindahan dunia, pasti akan mudah terikut.

http://www.saifulazrul.net/v1/?p=1470

Sama-samalah kita muhasabah diri kita semula demi kekuatan Ummah

Gimi said...

hurm....

@mel said...

tu lah bila mengikut fatwa kaum kera...
jd mcm tu la gamaknya...

apa yg aku tau..soklan dr tun mahathir kat US masa tu jahanam Bush president dia kot klu tak silap...

tun mahathir bertanya ttg defenisi terrorist U.S x mmpu bg jwapan..

jd kesimpulan dr persoklan tu ungkapan terroist tu adalah atas dasar dendam U.S terhadap bin LADEN...

ermmmm....apa2 pon jika benar bin LADEN telah meninggal Al-Fatihah yg ptot kita sedekahkan buat saudara islam kita..bukan kuarkan kan statement mcm org islam fahaman kafir cmtuh....

ptutnya kita bersedih atas kehilangan sorang lg Ekstrimis pejuang Islam setelah tumbangnya Yassir Araffat & Saddam Hussien..yg mana mereka memperjuangkan Islam dgn cara Ekstrim bukan diplomasi...

sbb dgn cara perjuangan tu ja dpt buka mata negara haramjadah mcm Amerika & sekutunya ISRAEL...

Nur Misnan said...

hai bro.. what can i say
am so sad and unhappy bila
najib cakap begitu...
really300x upset...

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

aku pun konpius bila dengar kenyataan pm kita semalam..

apa pun semoga roh arwah aman lah disana..

Mohamadazhan hjDesa said...

salam bro,

jangan minta kena saman, bengang tu..hehe

susah aku nak komen si mamat ni...macam2 hal dia ni, p letak bom jalah kat dia.haha. ops, tiada kaitan yang hidup dan mati.

Perpaduan hanya berteraskan agama, selagi masih berteraskan bangsa, selagi itu pemikiran terus sempit dan terhimpit. Apabila memandang bangsa itu lebih mulia daripada agama, maka keluar juga kata2 yang jelas dangkal dari mulut seorang pemimpin yang gah memerintah negara Islam, Malaysia...

tunggu pilihan raya nanti kita tukaq ramai2 ya...

mai singgah sni, blogger otai ni kena tag..

http://www.mohamadazhan.com/2011/05/khas-untuk-kaum-adam-bersediakah-anda.html

MamaEma said...

akak mengaku..akak takut nak komen....

mr dimaz said...

cayalah peter lu mmg lagend..
rase tercabar lak ngn ayat ko,,wlaupon mggeletar,haha..
stkat nme je Islam tp x pertahankn x de guna...tu lah realiti pemimpin yg kite sayangi..

mia.lia said...

dunia ni banyak jugak putar belit dgn pnipuan kan ? ;D

Siti Hajar Masri said...

politik lg..apa salahnya islam menyokong islam..

no_answer said...

gilalah mende nieh .
aku dah keliru gila !

no_answer said...

gilalah mende nieh .
aku dah keliru gila !

CIK TOM said...

pergh siap ckp biar kena saman..hehe..

syg kan negara islam semua ni tak bersatu padu..kalau semuanya slg bekerjasama segala yahudi xkan berjaya nak jajah negara islam...hmm...

khairunnisa ♥ said...

bila dah rasa aman damai kejap..mesti ada khabar tak berapa baik keluar sana sini =.="


kenapa nak berpanjangan semua ni ya.

agama lain perlu hormat agama yang lain.

Islam tetap di hati ^_^

Assalamualaikum w.b.t.

cik mici said...

dato' najib lebih takutkan amerika dan yahudi dr Tuhan...

cik heroin said...

dunia dah nak kiamatttttttttttttttttt. hahhhhhhhhh

p/s : ada kena mengena tak ni?

TunTeja said...

betul ke Najib cakap macam tu? kalau betul.memang sadis ar..

azwa amani said...

politics is nice...

a.samad jaafar said...

syabas solihin..
aku suka setiap kali hang mengupas isu2 semasa begini..teruskan bro !

kalau najib.. lebih daripada itu pun aku tak terkejut..siapa penasihat dia ?? hanya puak di 'sana' tu je yg tetap percaya dan menyanjungi dia.. aku ?? SORI !!!

Nama Ku diberi Nordin Omor,nama singkatku Cdinkb said...

Ada beberapa strategi dalam perjuangan;
jika kuat dan cukup persenjataan maka bertempurlah dimedan perang.
jika tiada kekuatan persenjataan,bantulah dengan kekuatan ilmu,
jika paling tiada kekuatan,mohonlah pertolongan dengan Allah secara berjamaah,solat hajat.
jika tidak mampu berjamaah,tak kan solat hajat sorang tak larat kut.
Minta dijauh Allah swt,orang Islam berkiblatkan USA,sama ada secara lafaz,sama ada nak membodek,atau pun yang lain-lain,ditakuti jatuh syirik dalam i'tiqad dan boleh merosakkan aqidah.tanya orang alim lagi bertaqwa kepada Allah..

Sery Suryani said...

jujur saya ada depan tv masa berita yang mewar2kan kematian Osama Laden..

Then dgr jew ucapan Pm kita smlm..
rasa bengang sgt..

h A n Y S said...

ingat lg islamic fashion show sblm ni yg kontroversi tu? ingat? so, tak pelik bila DIA berucap mcm tu. tapi terkilan. YES, terkilan, saudara sesama islam cakap begitu. .

toyolkiut said...

klau d tenung, d tilik, d fikir, kisah pengeboman yg d pbesarkn AS tu sbnrnya tiada kaitan lngsung pun dngn osama..
psoalnnya, knapa jenazahnya d buang k laut?
knapa wajah jenazah x disiarkn utk ttapan umum?
dan bgaimana osama blh bkmpung d pakistan pulak?

najib ni lg satu..
untung ia jd PM malaysia, klau kt ngara teluk tu, fuh..
mesti yatim piatu dh anak2 ia..
silap2 smua kturunannya pun dh lenyap d muka bumi..
hehe..

The Crow Empire said...

Kalau betul najib ckp mcm tu. Alhamdulillah.. ade peluang pas nak merialisasikan kerajaan islam. Yes!

Tapi tu pun kalau orang kita dah sedar lah. koh3..

(^____^)

zarra nazura said...

sadis betol la ade PM cam najib tuh. konpius dgr statement dia... ntah2 dia tu 'mata2' israel kot...

nuriz said...

berani soliin hehe..takbirrr!!

Nurul Ashikin said...

die penakut dan x berani nak tegakkan mana satu yang salah mana stu yg betul~ macam mana leh jadi pemimpin nie? musykil2~

shahjiehan said...

bad thinking

f_aRa_aINa989 said...

memalukan org Islam ckp mcm tu...ergh

Hafriz Mohamad said...

maaf lewat komen..
tp siyes mase aku dgr kenyataan PM kt tb3..aku nk marah giller2..

seolah2 dia stuju dgn Amerika dan israel yg mngatakan islam ni pncetus keganasan...huhu

Anonymous said...

@Nurul Ashikin najib tu bodoh..... tengok la bini dia... bini sendiri pun xreti nk ajaq agama,,,,,

x kenal maka x cinta said...

.org islam patutnya bersatu..ianya hanya satu propadanda je kot..macam jepon buat kt tanah melayu pada zaman dulu-dulu .iissshhhh, ape nk jadi nie??