Pages

Friday, April 1, 2011

Siapakah Jejaka Pilihan Lisa Kini Terjawab!

Eh.. Siapa pulak Lisa ni? Sesiapa yang pernah baca entry Perlukah Berkorban Demi Kebahagiaan Orang Lain, mungkin ingat. Konflik cinta antara Lisa, Asyraf dan Farid. Bagi anda yang belum pernah membaca kisah tersebut, boleh klik link kat bawah sebelum aku mula bercerita. Bukan apa, takut hangpa tak faham ja baca sequel ni. Heheh..
Klik link di bawah :

******************************

Sudah lebih dua bulan Asyraf menunggu Lisa membuat keputusan siapakah pilihan hatinya. Akhirnya penantian tersebut bakal berakhir. Lisa sudah bersedia memberi keputusan muktamad siapakah jejaka pilihan hatinya. Pada mulanya Lisa hanya ingin memberitahu melalui handphone sahaja. Akan tetapi Asyraf memohon untuk bertemu dengan Lisa bagi mendengar sendiri apa keputusan Lisa secara face to face. Maka, pertemuan pun diatur.

Tanggal 1 April 2011, tepat pukul 9.36 pagi Lisa datang bertemu Asyraf di sebuah lokasi yang terpaksa dirahsiakan. Perbualan pun bermula. Lisa mengakui yang pada mulanya dia sangat menyayangi Asyraf. Lisa sendiri juga mengaku yang ibunya lebih cenderung ke arah Asyraf. Pada mulanya Asyraf juga yakin yang Lisa akan memilihnya sebagai teman hidup. Tetapi sejak kebelakangan, keyakinan Asyraf sedikit terhakis.

Ternyata memang benar, Farid menjadi pilihan Lisa. Sayangnya Lisa kepada Farid sebagai sahabat sudah berubah menjadi sayang sebagai kekasih. Asyraf sedikit tergamam di saat Lisa meluahkan isi hatinya. Riak wajahnya sedikit menampakkan kekecewaan. Namun dia cuba berlagak tenang walaupun hati bergelora. Seolah-olah tidak dapat mempercayainya, berulangkali Asyraf bertanya, "Adakah ini April Fool?". Lisa berkata yang itu adalah muktamad! Lalu, keputusan nekad Lisa diterima Asyraf dengan berat hati.

Walaubagaimanapun, Asyraf dan Lisa berjanji yang mereka tetap akan berkawan sampai bila-bila. Mungkin ada hikmahnya Lisa tegar memilih Farid. Asyraf berharap Farid dapat menjaga Lisa dengan baik. Perbualan Asyraf dan Lisa berlanjutan sehingga jam 11.00 pagi.

******************************


So, tamat! Sad ending maaaaa... Lisa dah pilih Farid. Kesian kat kawan aku, Si Asyraf tu. Dah banyak kali sangat dia kecewa. Dia ingat Lisa lah gadis yang bakal mengakhiri zaman bujangnya. Namun, pelamin angannya musnah. Mujurlah Asyraf dan Lisa belum sempat declare sebelum konflik ini berlaku. Kalau tak, lagi frust Si Asyraf tu. Sabaq nowh Asyraf. Ada jodoh tak ke mana la. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Cinta tak semestinya memiliki.. Kan?

Nak tahu apa alasan Lisa membuat keputusan drastik memilih Farid, padahal dia terlebih dahulu menyayangi Asyraf? Dan yang paling penting, nak tahu siapa sebenarnya Lisa, Asyraf dan Farid? Tunggulah entry yang seterusnya. Jeng.. Jeng.. Jeng.. Heheh.. [KLIK SINI]

SZ : Terima kasih pada Asyraf sebab sudi meluahkan kekecewaannya kat aku. Boleh jugak aku buat modal entry. Heheh.. Kejam!

24 360 juta komen:

cek chun said...

depa jumpa kat cc ka?
:p

diana said...

sekarang ni akak nak komen sama macam komen akak kat entry lama tu....heheheh...
tak payah la sedih2 .
cari je pompuan yang tak cepat berubah hati.

aida said...

yahhh sblum dtembak,sy pelu komen..hoho
cehhhhh kna tggu next entry plak dh..x sabaq..x sabaq..haha

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

suka ayat : cinta tak semestinya memiliki tu :)

Sunah Mohammad said...

Lisa? Farid? Asyraf? nape semua nama pelakon ni? hahaha~ by the way, solihin da jadi pelakon kat sini....

Eh, Ustazah! : Qada' dan Qadar | Sunah Suka Sakura dot com

qyqa said...

wah ini kisah boleh buat novel...

tolong minx kebenaran asyraf yek.. (^_^)V

ok saja jer.=p

Dekcik said...

waduh siap ade sambungan tuh yang x tahan leh wat filem psl kisah nie nie..huhu..

f_aRa_aINa989 said...

ehem..nak tau pasal alien pulak.....

shahjiehan said...

hahahaha... kejam2! mujur la aku x cite kisah cinta aku kat hg noh~ hahahahah

Qaseh dalia adelia said...

Cian asraf..punyelah pjg lebar qaseh komen entry sbelum ni huh..tapi betul cinta tak semestinya memiliki... Dan syg juga boleh berubah bila2 masa... Kim salam kat asraf ..sabarlah maybe tiada jodoh dengan lisa .. Maybe surihani jodoh asraf :D

azwa amani said...

huhuhuhuhuhuhuhuhu :)

ciknabil-a said...

alahai kciannya.. tapi xpew, bunga byk lagi kat luar tue. macam2 jenis ada. kena pndai pilih jew. huhu..

Faezah Hannah Al Baj said...

biasalah.. rasa cinta manusia begitu.. malah hari2 manusia perlu mmbuat keputusan..sbb tulah harus selalu sandarkan kekuatan dlm memilih kpd Tuhan. itu yg terbaik

fatt said...

pelik kdg2 manusia ni..senang2 je buang bila tak suka.. jadi kpd asyraf..go on with life..wlpun memula susah tp cuba lah..u deserve some happiness ok!

ibu hidayahamin said...

ada hikmah yang Allah sembunyikan tu... sabar la ye...

yana said...

huhu..cian'ny..xpela,mgkin asyraf 2 akn jmpe yg lbih baek kn..ske kte2 "cnta xsmstinya mmliki"..hehe..

p/s:ley wt novel ni.xsbr nk tggu entry lpas ni psl sape asyrf,farid,n lisa..suspen2..:))

sissyira said...

salam..


tegar-tegarnya dia melukakan hati asraf..

so asraf..i sudi ubat hati u yang luka tu, sanggup? hahah...

mie said...

kadang tu..
bukan setkat cinta..
bertunang dengan orang lain..
kawen dengan orang lain..
eeheheee

qasehraihan said...

amboi amboi...penulis skrip, director ngn penerbit smua di sapunya..

siap wat part11 punya story lak ni..
jgn lambat2 saspen ni!!hehehe

hai SZ yg baik hati..

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/aku-masih-seperti-dulu.html

cik ciput said...

bak sini no fon asyraf..kata kat dia, cik ciput nk berkenalan.. =)

The Crow Empire said...

Kesian seh kat Asyraf.. Tp nak buat mcm mane kan. Mungkin skill Farid mengorat jauh lebih baik.

Tibe2 sy ade persoalan. Ni cite2 pasal awek asyraf. Awek solihin mane? koh3...

(^__^)

SyedGraphiX said...

ehhh. ape ni! Lisa milik aku laa. x caye cbe tgk entry baru aku. kui3

iniialahaku said...

aduh,mau tunggu lagi???hahaa...aku dah mcam tgk drama tv pla..hehee

wanie m'nJ said...

ceh! ingatkan lisa surihani haha