Pages

Thursday, April 28, 2011

Saya Tahu Saya Tak Cantik


Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan..

Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.

Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.

Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.

Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.

Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita.

Dan kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yang ikhlas mencintai saya seadanya.

Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.. Kerana bukan kecantikan dunia yang saya kejar... Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak..

*facebook

SZ : Biaq muka tak cun.. Tapi perangai biaq cun..

40 360 juta komen:

nub said...

nice!!

ceq pun x cantik...

f_aRa_aINa989 said...

cantik hati, maka cantiklah diri. It comes in a package.

Sama jugak dgn hensem. X de ertinya hensem kalau muka jambu, rambut pacak kalau hati kotor.<-- ni bukan ckp pasal awak tau, ckp general je...

nub said...

nice!!

ceq pun x cantik...

cik azeya said...

yup. saye setuju. bia tak cantik. asalkan akhlak cantik. baru cool. :)

nelly said...

Saya tau saya tak cantik . .
hehe . like2 !!
*ni yang suka entri ni !*

Miss Ran said...

i skong u

kalau cntik duk tyang sne sni

ape istimewanya

Epola said...

cantek akhlak, peribadi, budi pekerti. muka lawa tu bonus. hekhek

singgah dari ;
EPOLA : jum singgah balek? :)

aida said...

sy tahu sy x cntik..
tp smoga sy mnjadi wnita solehah..huhu..amin..

shahjiehan said...

nk cun n baik! boleh kan


jom baca dan komen 5 Perabot Kreatif.

diana said...

akak cantik..
tapi ramai yang kata akak tak cantik..
geram betul..:(

NURUL NADIAH MAMAT said...

yang menjadi ukuran hanyalah kecantikan di mata Sang Pencipta..

seindah2 perhiasan adalah wanita solehah..

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

<--- tak cantik gak.. Hahhah... :P

zacky ~786~ said...

very nice.. ~ sy tak cantik gak

IMANSHAH said...

nub, sejak bila kamu cantik?? hang dulu masa cikgu ngajar dulu pakai lipstik ea??

tapi batch kamu paling cantik HAzWan Yusuf..ngehngeh..

sory jejak kasih sekejap di sini

najihah sahami said...

saya tau saya tak lawa....:(

niceeeee giler...moral of the story..setiap yang Allah cipta tu ad hikmahnya..:)

zarra nazura said...

biar cantik dalaman..dr cantik luaran yg x kan kekal.... :)

azrinrahim said...

nice entry bro..bgus untuk dijadikan ingtn oleh wanita2 sekrng nie...bagi mengelakkan masalah sosial berleluasa..

Ayuni said...

betul sgt2 sbb sye menepati smua kriteria di atas....

GreenAppleKu.com said...

Saya pun tak rasa diri saya cantik. Cukuplah blog saya jer yang cantik..huhu..

~nsar~ said...

SZ lama dah mencari kata-kata pujangga camni.. buat kepuasan diri... hehe "kerana dirimu begitu berharga"

yatie Awang said...

biarlah saya tak cantik, tapi saya mampu miliki hati lelaki yang jujur

biarlah saya tak cantik, tapi saya cantik budi bahasa ( perasan pulak )

biarlah saya tak cantik di mata manusia, tapi asalkan saya cantik di mata Allah s.w.t

Halimatun Sa'adiah said...

sy x kesa kalo sy x chantek...
tp sy nk lelaki yg kachak bleh???
ahaaaksss...

sarah-najwan said...

yg penting perangai tu kene cantik..

kalu pakej gak..dah la chantek menawan..elok pulak perangai..

hak malangnya..doh la huduh banga..perangai lak jahat..

Farra Rosse Earhart said...

apepasal semua comment diatas semua cakap diri dia tak cantik ? HAHA

semua manusia ciptaan Allah itu adalah cantik sebenarnya.

=)

fa-in said...

betul2!
cantik tu subjektif je
kne pandai corakkan dia..

Cma Shiema said...

rupe cantik tapi hati busuk bangkai n hodoh tiada gunanya..

ibu hidayahamin said...

ibu suka ayat kamu yang terakhir sekali tu... berusaha agar kelihatan cantik pada/disisi Allah...

CassiaSiamea said...

kecantikan manusia bergantung pada hati..

Qaseh dalia adelia said...

SETUJU .. ALHAMDULILLAH TAK CANTIK

Nurul Ashikin said...

biar muka tak cantik, asalkan hati cantik. :)

wannurfazrini said...

macam mana plak kalau ada perempuan rasa dia tak cantik tp still ada org puji2 dia cantik whatever so?

Miss Meen said...

Saya Tidak Cantik .... gak

hihihi

.shazanat. said...

cool!
tp klo muka cntik, added value..n package kan:)

Amirah Adnan said...

setuju sgt2~

Alhamdulillah, tak cantik.. nak cantik akhlak je.. amin..

Amirrah Zawani said...

kalau muka ja cantik perangai tak cantik tak guna.. :)

h A n Y S said...

nice entry! nasib baik x cantik..takde lah nak menambah dosa kan..? ;)

^ai-mie : 아이-미^ said...

saya memang tidak cantik...

si macho said...

<--- macho :rokok lalalalla :p

Anonymous said...

mungkin lepas ni SZ boleh buat entri tentang perempuan yang guna "huhu" "hihi" "heee" setiap kali berbicara di Facebook mahupun medium2 lain.

anafaryana said...

mintak share boleh ker??