Pages

Wednesday, April 20, 2011

Gempar! Imam Mahdi Telah Muncul di Mekah?


Gempar!!! Begitulah suasana yang dapat digambarkan pada petang 12 April semasa solat Asar.Menurut sumber yang dipercayai, seorang lelaki warganegara Mesir telah merampas mikrofon semasa permulaan solat Asar yang diimamkan oleh Syeikh Abdullah Al-Juhany lalu mangatakan dirinya “Akulah Mahdi yang ditunggu-tungukan….. Akulah Mahdi yang ditunggu-tunggukan…”

Suaranya dapat didengari oleh seluruh jemaah yang sedang solat Asar di Masjidil Haram pada ketika itu. Polis yang menjaga Masjid Haram telah menahannya untuk disoal siasat. Lelaki tersebut dipercayai datang untuk menunaikan umrah atau merupakan pendatang secara haram di Arab Saudi dan dipercayai mempunyai msalah mental. Solat Asar pada hari tersebut dapat ditunaikan seperti biasa kerana kecekapan polis Masjidil Haram menyelesaikan masalah tersebut.

*Kalau terer B.Arab, dan nak baca sumber asal berita, KLIK SINI! 
-credit Milo Ais

Kalau mengikut Kitab... Imam Mahdi akan mengisytiharkan dirinya ketika Khutbah Jumaat setelah 3 orang khatib berdarah hidungnya akibat cuaca panas... sehingga diganti dengan khatib yang akhirnya mengisyitiharkan dirinya sebagai Imam Mahdi.

SZ : Wat saspen saja. Tapi bagus jugak.. Sekurang-kurang sebagai peringatan.. Jangan seronok sangat dengan duniawi. Tau pun cuak?

35 360 juta komen:

Faztee Danisha said...

mmg saspen..mengingatkan kita kan ttg dunia seterusnya..bila2 masa sj

Syuxer said...

tengokk...orang yang dikatakan sakit mental pun tahu macamner imam mahdi mengisytiharkan diri..ni kita pula punye otak ok konfirm x tau pulak kitab ada cakap cmtuh..great info bro..n follow u..ni first time kita singgah sini..selamat berkenalan..

UNA budak BAEQ said...

ok dah cuak =.=
peringatan nih peringatan kpd yg alpa dg duniawi .

Miecyber said...

Saspen baca entri nie...

Top 10 negara sihat

Halimatun Sa'adiah said...

fuihhh...sabo je ler...

shahjiehan said...

not bad jugak la percubaan beliau...


jom baca dan komen 6 produk kosmetik dikesan mengandungi racun | ! !shahjiehan [dot] com ! !




heheheheh

NURUL NADIAH MAMAT said...

huhu.....tq atas peringatan....

azwa amani said...

bila agknya diri dapat berpijak dibumi anbia tu...semoga masih diberikan kesempatan untuk memnunaikannya..

Jue said...

memang gempak.. :D

wath said...

miahahhaa. tak tau nak kate. kelakar pn ade jugak. tapi mg alert..skrg ni da byk sgt tanda2 kiamat..takut bile imam Mahdi datang, kite tak perasan n tak ikut dia. Na'uzubillah.

Kalau ikt yg sy baca2, masa tu akan ramai yang lebih percayakan Dajal. Takutnye >,<

Cma Shiema said...

kalau betul..mesti huru hara..

Nulia said...

Masya-Allah , tekejut+tekesima+...wuuuu~~~trimas kongsi mende ni ...maksud saya info kemunculam imam mahdi yg betul tu ..hihi ^_^

intan.maisarah said...

~.~'

f_aRa_aINa989 said...

kadang2 citer camni slalu dgr..betul atau tidak x tau lah..

yg penting...jgn tggu saat akhir untuk bertaubat...sementara ada masa ni..bertaubatlah..

**pesanan untuk saya dan diri awak dan juga kepada semua..

cik heroin said...

fuh, klo betul, mnakotkan.
ala, apa susah trnlate je. haha

Wan Gerrard said...

saspens baca tajuk tu, sama2 beringat :)

Pembawa_Wacana said...

ceh...mental problem upenyer....baru excited tadi..he he

midOri's said...

terkezutt makksss..huhuhu...ghope ghoperrnyaa mental disorder punya olang..n_n

adan said...

memang buat suspen je bro..! ngatkan apa tadi.. cuak tahu,,!

mOoN said...

memang cuak... :((

Ryuzaki Ruziah said...

controversy sgt la.....huhuuu....mental2 pun tau gak agama kan...

cek chun said...

harap keinsafan datang bersama perasaan cuak tu

ibu hidayahamin said...

wah.... bayangkan kalau betul.... apa akan jadi ya....

cayrol said...

Kalu ikut pembaca aku Imam mahadi sendiri tidak tahu yang dirinya Imam mahadi sehinggakan org2 di mekah mengangkatnya sebagai Imam. Namun dia melarikan diri sehingga sebanyak tiga kali barulah dia mengaku bahawa dirinya Imam mahadi.

Bagi kita umat islam bukanlah menjadi syarat utama utk menunggu Imam mahadi dilahirkan. Sekarang ini org yahudi secara halus telah merancuni kita umat islam bahawa akan satu hari nanti akan lahir seorg manusia penyelamat dunia.

Tidak hairanlah hari ini kita didedahkan dgn cite superman, batman, spiderman dan dll sebagai penyelamat dunia. Mereka cuba memesongkan kita utk menunggu org yang sama ditunggu oleh mereka (yahudi dan kristian) sebagai penyelamat dunia di akhir zaman.

Amat malang sekali jika kita jg terikut dan mengakui org yg akan muncul nanti di akhir zaman adalah penyelamat dunia. Sedangkan ianya adalah Dajjal.

Oleh itu kita sebagai umat islam tidak payahlah menunggu imam mahadi tetapi kuatkan imam kita dulu kerana belum tentu akan munculnya Imam mahadi kita akan mengikutinya. Perlu diingat org yg akan mengikut imam mahadi adalah terdiri daripada org yang kuat2 imam sahaja. So fikir2kan lah...

Entry terkini: Buat duit dengan Facebook!!! betul ke atau omong-omong?

diana said...

kamu translate la sebijik2 untuk akak..
kan kamu pandai cakap arab..kan???

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

suspen betul. Orang gila tu mmg mengingatkn semua lah..

Nur Misnan said...

ohhhhh... walaupu tidak benar
namun tetapi juga bersedia
untuk menghadapi hari AKHIRAT...

Jejaka Terhangat said...

woah..mental betul ke? atau orang tu mmg saje nak bikin havoc..

alyana hamdan said...

wahh..sabo jek..
tgh tekun2 bca..
rupenye itu..
=)
yup..betul lah..

dhilla nazli said...

gentar la bro.. ahaha
dosa banyak ni

efa said...

terkejut dgn tjuk entry wuwu sama2 lah memperingati

zacky ~786~ said...

sekali mental daa..~

gaung said...

terror la ni baca arab. terima kasih ingatkan kami semua.terima kasih. betul ke yang imam mahdi akan mengaku dirinya selpas kejadian 3 khatib berdarh hidung??

ENTRY TERBARU: Bangku Kosong - Erti Persahabatan, ar rifke.com sembang gebang je!!!Sang suami adalah Muhammad bin Abdullah, Rasululla...aku orang malaysia sebab tu aku batak sikit :gadis...

Haryz Khairuddin said...

sokong dgn pendapat cayrol.

pastu, dalam kita menunggu imam mahdi lebih baik kita persiapkan diri kita dulu.

si macho said...

cuak gilos weyh -,-"