Pages

Wednesday, March 16, 2011

Telefon Bimbit Punca Lelaki Mati Pucuk

Salam.. Ketika aku sedang menaip entry ini, aku baru sahaja melempar Blackberry Torch 9800 kesayangan aku tu ke dalam longkang. Sebab apa aku buat benda bodoh tu? Sebab aku nak jadi bapa. Aku nak zuriat. Aku nak jaga kualiti sperma aku. Aku nak jadi seorang lelaki yang subur. Aku tak mau mati pucuk wey!

Ni blackberry aku! Tolong percaya!


Telefon Bimbit Punca Lelaki Mati Pucuk

GEORGE TOWN - Lelaki yang gemar menyimpan telefon bimbit di dalam poket seluar berdepan risiko kerosakan sperma termasuk mati pucuk.

Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S.M. Mohamed Idris mendakwa, penggunaan telefon bimbit untuk tempoh yang panjang didakwa mengurangkan produktiviti sperma lelaki.

Ini berikutan hasil kajian CAP tahun lalu menunjukkan kaitan antara sperma berkualiti rendah dengan tempoh penggunaan telefon bimbit dalam sehari.

Menurut beliau, pengguna yang membuat panggilan telefon bimbit lebih daripada empat jam sehari mempunyai bilangan sperma yang paling kurang dan paling rendah kualitinya.

"Penemuan itu menyarankan bahawa berjuta-juta lelaki di dunia ini kemungkinan menghadapi kesukaran menjadi bapa kerana kerap menggunakan telefon bimbit. - KOSMO

Oklah. Aku nak keluaq pi beli public phone. Pakai public phone plak lepas ni. Galas belakang. Maklumlah. Nak jaga kesuburan. Heheh..

37 360 juta komen:

Qaseh dalia adelia said...

haha xmo lah kawen dgn org yg pakai henfon ... lalalala sila buang henfon anda kat saye

AnahSamsudin said...

kesan radiasi ! hua3 =P

mie said...

uihh!!
kena berjaga2 ni..
ehehee

f_aRa_aINa989 said...

ehem, nk jg kesuburan jgn lupa x leh tido ptg,mlm kena tido awal...

jd, jgn tgk bola slalu naaa...sanggup ke??

haha..

;p

efa said...

uit betul ka info ni mcm tak caya ja jenuh usung public phone haha pkai telefon rumah ja la SZ huhu jgn cmpk hp tu bak mai sini kahkah

CikTomyam said...

huhu xdak butang like ka?

diana said...

galas kat belakang jangan lupa letak botoi ayaq kat tepi..
penat galas boleh minum2 sat..

Muslimah Optimis said...

heheheheh.. tu sebab letak dlam poket yang dekat dengan kawasan "lelaki", bila vibrate akan effect la.. pompuan pon sama boleh jadi mandul kalo letak fon atau latop atas peha bila vibrate tu..huhu...

puteri ain said...

hahaha...1st info yang berguna..2nd ada ke jual public phone..hehe

Eja Razif said...

hahahha...bgus2...

cek chun said...

kahkahkah..
wehh..letak hp kat poket baju ler
jangan letak kat pinggang depan seluar tu..kompem mandul.
nak lagi cun, mu gantung jer torch tu..
kahkahkah

btw, cantik tangan hg solihin. licin.

SyedGraphiX said...

fuhhh..nasib bek da kurang pakai fon. hahaha

nurati said...

bukan laki je kena jaga kesuburan
pompuan pun kena gak..

asybedazzle said...

aku ada baca dekat utusan.
bahaya mati pucuk, dah la xkawen lagi.
hahaha

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

okey baca senyap tak ada komen :P

qyqa said...

bahaya betul.. x sangka effect besau gila.. tapi cam x caya jer baling ncet masuk longkang??? =p

The Crow Empire said...

keh3.. Follow solihin. Err.. tapi mane nak cari public phone wireless? keh3.. uh~ nak zuriat jugak. heheh..


(^___^)

azwa_amani said...

uishhh..takleh mesej ngan encik tunang lah macam ni..nak kawin dah nie...huhuhu

♥yaya budak suka embun♥ said...

OUH KEPADA BAKAL SUAMIKU. SILA BUANG HP ANDA.MUAHAHAHAHA :P


FRESH ENTRY : YAYA DATING DENGAN SIAPA HARI NI?

KLIK SINI : YAYA ASAL MANA?

Nulia said...

adeh , ayat akhir jaga ksuburn tu buat tebatuk2 nie ... tgh mkn askrem....solihin2 ..nak kena bagitaw kat boyfrend2 saya nie haha..bkn pakwe ye.....!!!! hahaha ^_^

ibu hidayahamin said...

hehehehe...

soffea said...

hahaha.. setuju!!! baik cepat2 pakai public phone. lagipon boleh menabung jugak kan.. hehehe

Siti Hajar Masri said...

kahkahkah..bengong je..tp kau memg patut jaga sbb kau muda lg..:)

qasehraihan said...

mati pucuk tu apa ek???muahahahaha~!!!

Princess Nur said...

ko buang kt ner hp tadi? aku nak pi kutip..haha

amalia izzati said...

selamat galas public phone kay, haha.

Woofer Storm said...

pena baca bro..syukur lah,nasib baik pakai telfn uma je.heheee

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

wannurfazrini said...

hahaha kalau popan takpe kan ? :p

Chenal said...

@Qaseh dalia adelia
Mboiii! da jugak promosi mintak hp yeee Qaseh! x patut..x patut.

Chenal said...

Nie cito lama laa Solihin.
Org bujang cam hang..x sah la risau sgt. Byk2 kan la mkn tauge..tauhu...coklat...spirulina heheh...tak pun...jamu pak tani!
pasti bolehhhh!
hang cam nak kawin je..bla nie?

sissyira said...

salam

jika benar apa y dikata,,,bagaimana dgn takdir yang telah Tuhan tetapkan?