Pages

Wednesday, March 16, 2011

Sesiapa Yang Meninggal Akan Dapat Award?

Barang siapa yang meninggal, akan mendapat Award? Upss.. Bukan meninggal dunia. Bukan Anugerah Bintang Popular. Habis tu, apakah?

1. Siapa yang meninggalkan cakap yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kebijaksanaan.

2. Siapa yang meninggalkan pandangan yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kekhusyukan hati.

3. Siapa yang meninggalkan makan yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kelazatan ibadah.

4. Siapa yang meninggalkan ketawa yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kehebatan (dalam dirinya).

5. Siapa yang meninggalkan gurauan yang berlebihan, dianugerahi kepadanya keindahan (budi bahasanya).

6. Siapa yang meninggalkan cinta kepada dunia, ia dianugerahi rasa cinta kepada akhirat.

7. Siapa yang meninggalkan kesibukan (menghitung) keaiban orang lain, ia dianugerahi (kesempatan) untuk memperbaiki aib dirinya sendiri.

8. Siapa yang meninggalkan perbuatan menyelidiki tentang bagaimana keadaan Allah swt, maka ia dianugerahi keselamatan dari iktikad orang munafik.

SZ : Jom kita meninggal..

20 360 juta komen:

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

wah ni nak meninggal jugak ni~

cek chun said...

jom
jom solihin

puanbee said...

dah standby nak meninggalkan nih hee

puanbee said...

dah standby nak meninggalkan nih hee

shahjiehan said...

teringin nk semua anugerah tuh


jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Hater vs Blogger

diana said...

akak ikut kamu..
jom ramai2 meninggalkan....!!

Fazli said...

siapa yang meninggal dunia, moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yg soleh...

echah mashuri said...

nice sharingg..semua tkna btg idung.huuuuuhu

fadhdeela said...

tajuk wat suspen..tp good info..pasni nak ketawa kena sikit jer! :P

Meh singgah: Time2 mcm nie br nak wat keje!!

sini jugak: Lelaki ke Perempuan nie??!

toyolkiut said...

alangkah indahnya jk dpt mninggal secepatnya..

f_aRa_aINa989 said...

Sesiapa yg meninggalkan hp nya akan peroleh kesuburan..

;p

puteri ain said...

suka yang no 3..:)

mari meninggalkan..hehe

Woofer Storm said...

thank bro coz benda yan berguna...

*siapa yang suka mennigglkan komen,pasti akan dijejaki smula..sekdar gurauan

Dawa said...

terima kasih untuk peringatan ni :)

cik ciput said...

kesimpulannya, bersederhanalah..bukan tak boleh gelak, cuma jgn terlalu bnyk..tu ja..

nub said...

meninggalkan pukulan akan dapat balasan pukulan. hahaha

intan.maisarah said...

jom la.

TunTeja said...

hehehe.jom meninggal!

sissyira said...

salam

hehe..ingatkan meninggal dunia tadi... say selamat tinggal kpd cinta..hehe

Muslimah Optimis said...

perkongsian yang sangat menarik.. jom tinggalkan semua sifat mazmumah