Pages

Saturday, March 19, 2011

Selamat Hari Lahir ke-17 Buat Adikku Si Kembar

Tanggal 19 Mac 1994, lahirlah sepasang kembar lelaki daripada rahim ibuku. Mereka merupakan anak yang ke-4 dan ke-5 dalam keluarga Haji Zubir dan Hajjah Liza. Si abang yang keluar dahulu diberi nama Mohd Syafiq manakala si adik diberi nama Mohd Syakir. Mereka merupakan kembar seiras. Yang membezakan mereka cuma tahi lalat pada hidung si adik.

Hari ini, 19 Mac 2011, genaplah 17 tahun umur kedua-dua mereka. Tak sangka. Sungguh cepat masa berlalu. Terasa macam umur mereka belum mencecah 15 tahun. Mungkin kerana kami jarang meluangkan masa bersama kerana kembar tersebut menuntut di Maa'had Tahfiz di Kelantan sejak umur mereka 13 tahun. Jarak yang agak jauh antara Kelantan dan Kedah membuatkan mereka jarang pulang ke kampung halaman.

dari kiri : Syakir (adik) dan Syafiq (abang)

Kedua-kedua mereka sihat walafiat sejak dilahirkan. Namun begitu, sejak tahun kebelakangan ni Syakir (adik) menghadapi pelbagai dugaan penyakit. Penyakit pertama yang dikesan ialah penyakit tulang belakang yang masih belum sembuh hingga sekarang. Kemudian, lebih kurang seminggu terkena batu karang, dia dikesan pula menghidap kanser thyroid dan memerlukan pembedahan. Alhamdulillah pembedahan di bahagian leher tersebut berjaya.

Selamat Hari Lahir yang ke-17 Abang Long ucapkan buat adik kembar yang disayangi, Mohd Syafiq dan Mohd Syakir. Semoga panjang umur, murah rezeki, bahagia bersama keluarga serta berjaya di dunia dan di akhirat. InsyaAllah.. Belajarlah rajin-rajin. Ampun maaf dipinta sebab Abang terlalu banyak dosa kat hangpa dua.

Sekian, wassalam..

*Link berkaitan Si Kembar :
Bagaikan Kembar Empat. 
Doakan Pembedahan Leher Adikku Berjalan Lancar
Pembedahan Berjaya! Syukur Alhamdulillah..
Adikku Memberontak Tak Kenal Mak Ayah
35 Jahitan di Leher Adikku

SZ : Aku ada baka kembar.. Ehemm.. Nak? Heheh..

44 360 juta komen:

Eryati said...

wohoho...SZ kena ucapkan buat akak juga..sebab akak punya besday pun ari ni9 juga

Eryati said...

Ops....hepi besday buat adik kembar semoga sentiasa sihat selalu murah rezeki...

puteri ain said...

comel betul adik2 anda..

btw selamat hari lahir ye..:)

ibu hidayahamin said...

Happy Birthday... semoga senantiasa dalam rahmat Allah... mmm ibu tengo adik lebih kacak dari abang... alamak... hehehe... jangan marah...

wawa said...

selamat hari lahir si kembar... moga panjang umur murah rezeki..==))

SYUHADA said...

wa....banyaknye dugaan walaupun baru 17thun... selamat hari jadi buat adik anda!!! :)

intan.maisarah said...

selamat hari jadii si kembar.
semoga menjadi anak soleh




(comel gak kembar ni..lala)

alyana hamdan said...

wahhh..mesti best ada adik kembar..hehe..
=)
dua2 hensem..nk ngurat boleh..
kahkah..
juz joking..
=)

peace...

diana said...

ceh!!tak malu..
siap iklan kat orang..
hahhha...

selamat ulang tahun kelahiran..:)

nelly said...

wishkan dekat dia dari Nelly .
=)

putERi-kAtEk said...

waaaaaaaaa....

hepi besday!!!

semoga panjang umur dan murah rezeki ye... amin

sweetnye.....suka suka suka!!!

~queraiza cullen~ said...

waaaaaaaa....so sweeet...=)

Wan Zulqhairi said...

Abang kepada kembar la ni.. hahah.. besday adik bagi hadiah apa?

shahjiehan said...

o0o ade kembar... hahaha.. baka kembar hanya boleh utk anak pmpn je la..

anak laki mana bleh dapat baka tuh... keh3...

lawak tol la abang long kepada kembar nih... keh3

Sunah Mohammad said...

selamat hari lahir untuk adik solihin~~ :)

o..de gene kembar ye....errrr...:p

SyedGraphiX said...

waaa..lebih kurang je! hahaha. bestnyaala kalo aku pn ade kembar . kui3.

Amna.Qadeeja said...

waahhh,muke leh tahan cm abg dyer gak hahhaa tp lagi ensem dr abg dyer kot lalalaa

selamat hari lahir untuk si kembar..moga pnjg umo n dimurahkn rezeki selalu, Amin :)

toyolkiut said...

wah..
ada kembar rupanya dlm kekuarga..
tntu meriah kn..
moga mereka sntiasa bahagia..

putri noor syamimi said...

selamat hari lahir kembar hafiz..sejuk perut ibu mngandung,:)

Nor Suhaiza said...

happy bufday si kembar...:)

sekamar rindu said...

salam.

selamat hari lahir....dari SR..


anda di tag

http://sekamarrindu2009.blogspot.com/2011/03/hanim-buat-bloglist-betol-ke.html

f_aRa_aINa989 said...

Selamat hari lahir buat syafiq & syakir...


adik, abg lihin jahat ea? Gabunglah macam dalam citer dragonball.."Bergabung!!!". Nanti abang lihin jahat piat telinga dia kiri kanan. Hehehe...

Jangan marah nohh Solihin, =)

echah mashuri said...

suci jek muka kmbr tahfiz nih:)
hensem2 ye anak pak zubir nih.huhuh.
selamat ulang tahun kelahiran:)

bai_sengal said...

huhu..slmtlh sumenye yek:)

qyqa said...

wa.. smart gak si kmbar..
tp muda la plak..
hohoho..
slamat hari lahir untuk mereka..

Amirrah Zawani said...

uishh bestnya ada adik kembar..
sy mmg suka bab2 kembar ni..
happy birthday utk syakir & syafiq..
semoga syakir semakin sihat.. :)

cek chun said...

kalau mu tua 10 tahun, memang akak ngorat dah

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

Wah happy birthday adik2..hehehe..

p/s : statement last tu tak boleh blah. Baka kembar. Hahahahah

Sham said...

selamat untuk si kembar...aku ada mengajar sepasang student kembar,sampai hari ini tak dapat nak bezakan mana adik mana abang...

Ayuni said...

happy birthday n may Allah bless them....

niesz said...

happy besday tuk sikembar..wah!ganteng yer..heee...

Siti Hajar Masri said...

happy besday..hensemnya..kirim salam dekat diorang ye..

Rossnie said...

so sweet..kasih syg seorg abg..
hepy bufday si kembar:)

fatt said...

hang ada adik kembar ke? baru aku tau..aku doakan semua panjang umur dan dikurniakan kesihatan yg baik...amin~

Qaseh dalia adelia said...

ensem nye adek2 solihin ..solihin je tak ensem haha..
selamat hari lahir buat adek solihin..semoga always sihat ..hurmm setiap penyakit mencuci dosa... :)

Muhammad Syahmi Sabidin said...

Ayat yang hujung tu macam promote diri jer...
^_^

Faeza Suhaimi said...

hahaha, betul ckp syahmi.

Miss Yaty said...

wah solihin pun de baka kembar rupenye...hihi

err adik solo lgi tak? nak cop awal2 boleh? hahah ;P

selamat hari lahir syafiq dan syakir :)

nuriz said...

hensem2 comel2 depa dua ni.
semoga depa dilindungi dan diberi kesihatan yg baik oleh Nya

Mama Kembar 3 said...

Happy birthday to si kembar :-)
Abang bg bday present apa? hehe

Mohamadazhan hjDesa said...

selamat hari lahir syafiq dan syakir :)

Selikat Coklat Berbicara said...

isssh ! sebaya pulak . hehe , GOOD LUCK IN SPM :)

kembatolo™ said...

adik pompuan ade tak? ai pon ade baka kembar jugak.. nak ke? hahahahhaa

littleworld said...

kanser tiroid?aka papilary carcinoma ke?sma la mcm sy...semoga mereka mendapat kesihatan yang baik..amin..