Pages

Wednesday, March 23, 2011

Mak Aku Masuk TV9! Tahniah!


Salam.. Hari ni semua kecoh dengan result SPM kan. Hari ni juga Mak aku masuk TV9 pukul 8 mlm tadi. Bukan sebab Mak aku pelajar SPM paling tua. Haha.. Hampeh btoi hangpa ni. Mak aku cikgu la! Student Mak aku pecah rekod sekolah. Pelajar pertama dapat result cemerlang 8A 1B kat sekolah tu. Sekolah luar bandar. Biasalah.. So, TV9 datang sekolah Mak aku untuk interview pelajar perempuan tu. TV9 nak interview Mak aku, tapi Mak aku taknak. Mak aku cakap dia tak gila glamour. Haha.. Cuma gambar Mak aku diambil ketika menyerahkan slip result SPM kepada pelajar cemerlang tersebut.

Sebenarnya aku sendiri tak tengok TV9 tadi sebab tak sempat. Terlepas beberapa saat. Ada sesiapa buat rakaman tak? Bagi kat aku! Kesian Mak aku. Mak aku pun terlepas nak tengok diri neliau sendiri kat dalam TV. Heheh.. Tahniah diucapkan kepada pelajar tersebut di atas kejayaan memecah rekod SMK K.Nerang. Tapi sayangnya mata pelajaran yang beliau dapat gred B tersebut adalah Pendidikan Islam. Apa sudah jadi? Kalau tak, dah dapat straight A. Tahniah juga kepada Mak aku sebab pelajar kelas beliau mencatatkan kelulusan 100%. Mak aku ajar English dan Kimia. (tak tanya pun)

Jutaan tahniah juga diucapkan kepada semua pelajar yang berjaya memperoleh keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM 2010. Kepada yang gagal, jangan terlalu bersedih. Menyesal sekarang dah tak guna. Jadikan kegagalan ini sebagai batu loncatan untuk lebih maju ke hadapan. Lagipun apa nak dirisaukan. Aku tengok yang dapat 4A pun gelabah takut tak dapat nak masuk IPT. Zaman sekarang tak ada A pun boleh masuk U la. Heheh..

SZ : Result aku dulu berapa? Sapa boleh teka? Haha.. Aku belajar tak pandai la.. So, takyah la tau.. :D

52 360 juta komen:

miss ANGIN said...

kem salam kat mak naaa :)

Dawa said...

kalau dah mak cikgu tu, mesti results bro power punya. hehe

Izamir Ridzwan said...

wahhh tahniah kepada smk k nerang

Kalamhati said...

mak ustazah ye..
tahniah utk kejayaan sekolah mak solihin!..=)

QaRr JaliL said...

confirm english ko hebat kan..mak english teacher tu..:P

alyana hamdan said...

wahh..yana lagi lah tak tengok mana2 berita or pape lah..kehkeh..
teruk kan..
=)
pape pon tahniah bt beliau..

fiq. said...

wah seronoknya.
kalau kite nampak mak kite kat tv sekarang ni, terubat rindu n terus col dy.hikhik.
tahniah untuk mak awak yow!

Muslimah Optimis said...

heheh.. tahniah untuk pelajar cemerlang tu... "anak mak aku" yakni SZ tu konfem tere BI kan sebab anak cikgu BI.. boleh blajaq dari SZ la

Cik Rimau said...

betul3.. zaman skrg ni, xde A langsung pon lepas je masuk u.. xmcm dlu.. hurmm.. nak belajar balik.. huwaaaaaaa

cek chun said...

wuiyoooo
teacher teror laa..

Nur Misnan said...

Tahniah pada mak hang bro
wahhh.. kalau mak ajar Eng
anak mesti skeaping London ler.. hu3

Mohamadazhan hjDesa said...

patut anak hebat pun.hehe

lepas anak masuk Tv1 kes blogger cemerlang.hehe.RTM kot :)

sicomot-comel said...

pergh,,mak masuk TV??
huhu..jeles3..

tahniah la kat mak awk dan budak tu jugak ^^

SZ,dulu SPM dpt bpe? ^^

diana said...

eh!muka ensem mesti lah pandai..kan??
tambah2 mak dia cikgu..
kan??kan??kan???

Solihin Zubir said...

@Mohamadazhan hjDesa : blogger cemerlang la sgt.. pastu kna sumbat lokap.. haha..

Solihin Zubir said...

@diana : tudiaa.. celah mana hensem pandai.. haha..

Solihin Zubir said...

makaseh la semua...
utk makluman, aku tdaklah seterer mana..
result hnya biasa2 shj.. heheh..

ciknabil-a said...

Alaa nak rahsia2 plak. tahu mesti hebatkan result abg solihin? mak andakan cikgu.. hehe.. :D

Tok Esah said...

haha, tok tengok tpi yang mana satu erk mak ko.. hurm, nanti recall balik!! haha

adan said...

salam,hebatnya mak ko.. btw tahniah la kepada pelajar tu..

tentu tuan blog ni terer B.I kan..kan..kan.. hehehe ^_^

ibu hidayahamin said...

wah.... baru ibu tahu... mak kamu cikgu ya... betuahnya kamu... apa2 pun tahniah untuk budak tu dan ibu kamu yang sama2 menyumbang untuk kejayaan muridnya... mesti ibu kamu banggakan?

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

hooo...tahniah2....
Erk pak cik SZ opkos result gempakkan~

ct kamila said...

weewit.. hehe

Rossnie said...

mak dak hijau smkkn ek..kwn sy da ngajar sna gak..knp tv9 tak mai sek sy yer..luar bndar gak..hehe (nk inteprem gak :P

Cik Su Life Cycle said...

mak solihin cikgu rupenya.. mesti anak dia pun pandai gak kan

pena rozie said...

tahniah untuk yg berjaya. Tahniah jugak utk mak ye.

gigiAriEma said...

wahh mak cikgu kimia.. ank tere kimia pa....hehhe
skolah kwn gigi tuh..tapi dulu lar.. :)

cik ciput said...

SZ, cuba masuk website tv9..ada kot arkib berita..hehe..

**nak teka leh?dapat 6A?hehe..

***tahniah kepada yg berjaya.. =)

qasehraihan said...

waaaaaa....tahniah mak..glemer mak pasni..dgn anak skali glemer..hikss..smlm bz solihin..xsmpat dtg..maafkan daku

wath said...

muke ensem mmg kne pandai. baru ade market nk ngorat awek. haha

ape yg aku merepek ni ..

Cma Shiema said...

he3..cma pun panggil cikgu mak..

bape resultnye??


cer citerr
:p

LiFe KaMi said...

kakak ipar ngan abang ipar kami ngajar kat sek men syed ahmad nampaknya kita bejiran le sama2 popular..(tetiba jer)hehe..

JuAn NaSir said...

merendah diri plak dia...=p

apple hijau said...

tahniah untuk mak dan anak mak sebab...dua2 pun hebat :)

Muhammad Syahmi said...

try la bukak tonton.com

salwaismail said...

tahniah utk budak perempuan tu :D

sarah-najwan said...

tahniah yer...
xkisah la rezak kamu camna solihin
janji kamu dah berjaya skrg ni..

wany said...

wee tahniah3...
bila murid berjaya cikgu tumpang gembira. tu yang paling best. seronok sangat tengok cikgu happy ^^

toyolkiut said...

oh ticer..
spiking landen ye..

TK dulu SPM kantoi la..
bahasa melayu x pas..

nuriz said...

oo mak solihin cikgu ka. baguih2 semua anak murid dia hehe

Siti Hajar Masri said...

kirim salam kat mak ye..hehe~

aku pun spm x berapa nak A..haha~

SyedGraphiX said...

wahhh...bestnya masuk tb! hahaha. oitt, kdkot tul si solihin ni! pat la bgtau result bpe!

mie said...

wowo!!
ada ke pelajar spm paling tua ?
heheeee

The Crow Empire said...

eh!muka ensem mesti lah pandai..kan??
tambah2 mak dia cikgu..
kan??kan??kan??? by kak diana.

Keh3.. sokong!

(^___^)

KELI OH KELI said...

wahh..bila pulak solihin nak masuk tv neh....inshaAllah satu hari nanti tu...")


BON VOYAGE!BERLAYAR JAUH DENGAN SAMPAN IKAN KELI

nub said...

auw,..bangga ceq.. harhar

misza said...

tak tengok la pulak berita TV9. tapi ramai pelajar cemerlang yang dapat publisiti. kalau tak tau mesti tak perasan yang mana satu.

ishiko said...

mesty cemerlang neh.. ank guru cemerlang.. harus laa kan. hehe

shahjiehan said...

mujur anak mak die x masuk tv~ lalala

aLya maNip said...

kem salam kat teacher.hehehe

azwa_amani said...

fuyooooo...glamour lah mak SZ ek kat skolah nanti..huhuhuhuhu...errmm teringat plak zaman muda mase ambil result...PI selalu dapat A+ bleh dapat A- jeee...tension betul..mencacatkan result jerr

Anonymous said...

tak semestinye anak cikgu pndai.aku sekelas ngan anak cikgu bapak dokter lagi tuh.hampeh pemalas,result hancus.mengedik sana sini.aku yg mak housewife pun dpat resuly boleh tahan lah.a,b tu ok lah kan