Pages

Tuesday, March 8, 2011

Hati Seorang Wanita

Sempena Hari Wanita Sedunia ni, jom kita kenali dengan lebih dekat hati dan perasaan wanita.

1. Sensitif
Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet
Bukan bermaksud cerewet tak tentu hala, tapi kekadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

3. Halus
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas
Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

5. Korban
WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

6. Prihatin
Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

7. Manja
Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

8. Ego
WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

9. Cinta
CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

10. Seks
SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.

credit


SZ : Tak sabaq nak kahwin! Boleh belai wanita dan bagi kasih sayang secukupnya. :D

40 360 juta komen:

najwa's said...

yeah2..setuju! :)

intan.maisarah said...

eh eh
betul
itulah wanita
selamat berkenalan dengan wanita :)

cek chun said...

amin.. aminnnnn.. supaya dak ijau kawen cepat :)

diana said...

setuju sangat2 dengan entry kipas wanita ni..

ayat last tu macam gatai sangat dah..

Miss Ran said...

da ade calon ke? Kaki anda cmne?
skong entry ini=)

putri noor syamimi said...

yg kata-kata terakhir tuh agak takley blah, gatal kemain.XD

Eja Razif said...

eja suka entri nih...sbb eja seorang wanita...ceh ceh ceh...

selipar buruk said...

waahhhh...terima kasih kerana memahami wanita =p

naulofah said...

tak sabaq nak kawen??hahaha..kawen la cepat2..huhu..leh merasa nasi minyak anda..huhu..jgn lupe jemput..

wawa said...

hehehhe... wanita sukar diramal..
jadi dont judge book by its cover...==))

nelly said...

AMBOI ...
TAK SABAR NAK KAHWIN ..HEHEHE . . .

nice info ..betul ke ? sikit je ..
=)

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

betullah tu, eh2 tak sabar nak kahwin naaa...

latest : http://amirazoe155.blogspot.com/2011/03/siapa-kita-mempersoalkan-ketentuannya.html

shahjiehan said...

wanitaaaaaaaaaa hiasan duniaa...

Nur Misnan said...

salam solihin..
tersentuh hati bila dengar
kau kata tak sabar nak kahwin
amin..

aku doakan biar tahun nih
kau naik pelamin sendiri..
jgn lupa jemput yer..

Nulia said...

wanita itu indah dari hatinya , dari hatinya hingga ke bibir berbicara , dri bibir bebicara ....budi bahasanya pula ...hehehe..merepek sudah dush!dush!

Faeza Suhaimi said...

setuju dengan shahjeihan!

siapa kat sini boleh balas entri ni?

"hati seorang lelaki" nak faham gak. haha.

ibu hidayahamin said...

yesssss!!!!!!!!!!!!! suka...

ct kamila said...

sayangilah wanita sesayang-sayangnya..

eh, macam pelik je..

biau ah..lalalala~

:D

Siti Mashitah Saidin said...

hahaha... ada baca 1 ceramah ugama nih... ustaz nih cakap, bile kita rasa btoi2 nak kawen, allah akan permudahkan urusan kita....

insyallah... lepas nih belai la puas2 ya... hahaha~

Amirrah Zawani said...

bersyukur dijadikan wanita :)

Siti Hajar Masri said...

setuju 200%..:)

RuSh D said...

bicara hati seorg wanita..haha

ctpayong said...

oh ho...boleh kak ct beri 4 flat dalam subjek ni. hampir semua menepati.

qasehraihan said...

haha...hebat kan..
itula..wanita..yg semestinya perlu disayangi dn dikasihi bkn disakiti dn dikhianati..hoho

NURUL NAZIRA said...

moga cepat smpai jodoh ~ hehe :D

sissyira said...

salam

nombor 2 n 8 itu saya..=)

nuriz said...

amboi tak sabaq nak kawen nooo heheh!!
jangan tunggu lama lama nanti lama2 dia diambil orang..

Iman said...

Hargailah wanita sepenuh hati anda...

Passssttt:lama tak nampak....takder kenderaan nak pi jengjalan blog akak ke?huhhuhu...

Amna.Qadeeja said...

yeah ! setuju sgt ngan entri nih .. wanita mmg sebegitu huuu

wiwit ! wiwit ! gatal nowh nk kawen awl haha tp kalo ikut umo anda tuh mmg da lyak sgt ahaha ;D

The Crow Empire said...

Gedik takde ke bro? tak aci! Mesti tulis. Cepat! keh3..

(^____^)

wannurfazrini said...

itu ciri wanita solehah . hope booleh jadi mcm ni :)

Mohamadazhan hjDesa said...

salam hari wanita bro :)

aLya maNip said...

wanita itu hiasan dunia n rahsia disebalik setiap kejayaan seorang lelaki..hehehe

uisshh..part "SZ" tu yg panas..haha
cepat2..bila nk makan nasi mnyak nie..hehe

cik ciput said...

wanita memang best..tanpa wanita dunia akan sepi..haha

wanie m'nJ said...

nice!!!

jadilah wanita hiasan dunia~

p/s : pesanan buat diri n yg lain

f_aRa_aINa989 said...

soyaman!

cepatlah kawen!

haha...

p/s: 100% betul apa yang dia tulis tu..

ciknabil-a said...

aigo! yg SZ; ckp tue yg cam x boleh bla.. abg solihin g la try cari sorg. hik3!

azwa_amani said...

kawin jemput amani eh...huhuhu..amani pun tak sabaq nak kawin.. :)

K2r~90 said...

ooooo i seee

Anonymous said...

ye, dari semua2 entry yg saya baca, saya memang dah adak yg encik solihin masih single dan sedang mencari calon

semua entry yang SZ tulis tu mcm sedang mencerminkan diri sendiri tentang bakal wanita yang dicari untuk dijadikan isteri

semoga SZ dapat mencari jodoh yang terbaik..amin!