Pages

Friday, March 25, 2011

Gambar dan Video Gadis Cuba Bunuh Diri di KB Mall



KOTA BHARU: Sekeping tilam yang dipinjam dari premis berdekatan memisahkan seorang gadis berusia lingkungan 20-an dengan maut selepas dipercayai cuba membunuh diri dengan terjun dari tingkat tiga pusat beli-belah KB Mall di sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.50 petang itu, gadis berkenaan yang memakai baju-T putih dan berseluar jeans biru, sempat mengacukan pisau kepada anggota bomba yang cuba menghalangnya dari terjun dari ketinggian kira-kira 30 meter.

Kejadian yang mengundang panik ratusan pengunjung pusat beli-belah berkenaan itu, turut menyaksikan drama mendebarkan apabila gadis itu tergantung kira-kira tiga minit ketika anggota bomba cuba memaut tangannya sebelum dia jatuh dan mendarat di atas tilam berkenaan.

Difahamkan, gadis itu cuba membunuh diri kerana menghadapi masalah cinta dengan teman lelakinya.

Saksi kejadian, Mohd Syah Azrul Afandi Yusof, 25, berkata, sebelum menyaksikan aksi mendebarkan itu, dia melihat gadis berkenaan mundar-mandir di tingkat berkenaan dan terkejut apabila dia cuba mengelar lengannya dengan pisau.

“Sebelum jam 4 petang, saya lihat dia di berlegar-legar di tingkat tiga pusat beli-belah KB Mall. Dia juga dilihat cuba mengelar leher dan lengannya.

“Tindakannya itu disedari orang ramai yang kemudian menghubungi bomba,” katanya.

Sementara itu, Penguasa Bahagian Operasi Negeri Jabatan Bomba dan Penyelamat Kelantan, Shahrin Yusmal Mat Yusof berkata, pihaknya menerima panggilan jam 3.54 petang sebelum bergegas ke tempat kejadian bersama 16 anggota Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu serta Pengkalan Chepa.

Menurutnya, mereka terpaksa memujuk dan bergelut selama 20 minit dengan gadis terbabit memandangkan dia enggan bekerjasama, malah mengacukan pisau menyebabkan tiga anggota bomba yang cuba menyelamatkannya mengambil langkah berhati-hati.

“Mangsa enggan bekerjasama dan meronta-ronta minta dilepaskan menyebabkan berlakunya pergelutan. Ketika usaha memujuk, mangsa yang memegang sebilah pisau turut mengacukan senjata itu kepada anggota bomba.

“Kita sempat memaut tangannya tetapi gadis itu meronta-ronta menyebabkan dia terjatuh selepas pautan tangannya terlepas daripada pegangan anggota bomba,” katanya. -hm

PEGANG...anggota bomba memaut tangan gadis terbabit


MERONTA...gadis yang cuba membunuh diri meronta-ronta mahu melepaskan diri tergantung tiga minit.

TERLEPAS...gadis terbabit terjatuh selepas tangan yang dipegang anggota bomba terlepas.

DISELAMATKAN...gadis terbabit terjatuh atas tilam di bawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.



[sumber]




SZ : Mujurlah Allah masih beri peluang untuk dia bertaubat.. Kalu mati bunuh diri, cium bau syurga pun tak boleh. Betapa hinanya. Alahai.. Dah takdak cara lainkah nak selesaikan masalah?

12 360 juta komen:

♥ ch3nta Sadis ♥ said...

manusia cetek akal...

shahjiehan said...

kerana cinta...huhuuh..

mcm2 bleh jadi..

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Oprah terima gaji RM963 juta tahun lalu

Hishyamuddin said...

plik2 la zaman skrng ni...

Kalamhati said...

astaghfirullah..pendek akal nya..huhu

niDa said...

ini orang dah xde iman ni.. bwk2 baca quran dik..

cek chun said...

patutnya tak yah letak tilam

f_aRa_aINa989 said...

i hate this girl. Titik

Qaseh dalia adelia said...

harap peluang tu digunakan dgn sebaiknya

Izy Suffer said...

Jgn slhkn ppuan ney cnudd ,, kte sbgai 0wg izlm , pt0t brikn dy pngjrn d sblknyr ,, bkn mnghne dn mncci ppuan ney ,, :/

MissSakuraMizuki said...

astagfirullah..mungkin ade sbab pompuan neyh jdik mcm tuw..mungkin ex pakwe dye da rosakkan dye n dye tak ley trima kenyataan yg ex dye da tpu dye..hope pompuan neyh bertaubat la..Allah msih sygkan dye sbab tue dye x mati..

alkisah69 said...

bodoh! xde iman

Bapa Yang Sanggup Jual Anak "

SyedGraphiX said...

ntahh.. macam x de cara lain je nak slesaikan masalah. minda klas ke tujuh betoi