Pages

Wednesday, February 9, 2011

Misteri Bayangan Penunggang Kuda Bercahaya Hijau Ketika Rusuhan di Mesir

imej yang di'printscreen' drp youtube

KAHERAH - Stesen televisyen MSNBC merakamkan imej hantu dipercayai seorang lelaki yang menunggang kuda dalam rusuhan bagi menuntut Presiden Mesir, Hosni Mubarak meletakkan jawatan di sini pada Khamis lalu.

Imej misteri itu disiarkan dalam lintasan berita mengenai situasi yang berlaku dekat Dataran Tahrir di sini pada awal pagi.

Dalam imej tersebut, bayang penunggang kuda yang berwarna hijau dan bercahaya itu seolah-olah melihat gelagat para penunjuk perasaan membaling batu dan kebakaran kereta di tepi sebatang jalan raya dalam rusuhan itu.

Kuda yang dinaiki lelaki itu kemudian bergerak perlahan-lahan sebelum ia berlari ke langit dan lenyap ditelan kegelapan.

Imej tersebut kini menjadi perdebatan hangat dalam beberapa laman web di Internet mengenai kejadian misteri itu.

Beberapa pengguna Internet yang menyaksikan rakaman video itu menyatakan ia disebabkan oleh cahaya kilat kamera atau pantulan cahaya.

Imej misteri itu juga boleh dilihat di laman YouTube.

- Agensi



Kalau hangpa tengok gambaq yang aku 'printscreen' kat atas sekali tu, mungkin kurang jelas. Cuba hangpa tengok pulak video kat atas. Ada bayangan cahaya penunggang kuda berwarna hijau bergerak menuju ke langit semasa rusuhan di mesir. Tengok video tu pada minit 1:23.. Sangat jelas. Subhanallah.. Hanya Allah yang Maha Mengetahui apa sebenarnya makhluk bercahaya hijau yang kelihatan seperti penunggang kuda tu. AllahuAkbar!

Wallahu'alam..

SZ : Sekadar berkongsi tentang kekuasaan dan kebesaran Allah. Meremang bulu roma aku. Subhanallah..

42 360 juta komen:

Drunbella Khoo said...

a'ah laa.
sangat jelas.
huhuhu.

mia.lia said...

boleh pcaye ke bnda tu..hehe
kene sungguh kude tu dgn blog ni,haha :P

Izan Ishak said...

subhanallah...meremang bulu roma ni bila nengok tu... Allah Maha Mengetahui kan~

niesz said...

subhanaALLAH, ape la agak nye bnda tu sbnr nye kan..

Mohamadazhan hjDesa said...

subhanallah, kunfauyakun :)

nuriz said...

tgk memang mcm kuda tapi mcm cahaya camera yg dipantul dari api tu pun ye jugak ..wallahualam

REMEDY said...

itu memang gambar kuda...dh disahkan oleh kelab kuda sedunia...he he..cahayalah tu

qasehraihan said...

kena bgtau pendekar berkuda ni..hihi

kekuasaan Allah..subhanallah..

Dawa said...

mungkin pantulan drpd flame tu kot. wallahualam

diana said...

jelas dan sahih!!
tak kan pantulan cahaya
macam tu kan..

Siti Hajar Masri said...

nmpk dengan jelas..aku rs tu cahayalah..tp x tahulah..

Wallahua'alam..

Ummi said...

Subhanallah...Hanya Allah jua yg maha mengetahui apa yang tersurat dan tersirat...

The Crow Empire said...

oh, beliau dalam misi mencari jiwa2 yang kotor seperti dalam kontrak yang di tandatangani. Beliau di gelar penunggang hantu. (ghost rider) hehehe..

kalau pikir balik, dalam setiap hal yang huru hara pasti ade terselit perkara2 yang pelik kan? Ke adegan politik je untuk menukar arah kontrovesi pemikiran?

(^___^)

Fariq said...

tak tau la betul ke tak,, sebab masa yg kecoh2 pasal malaikat atas Kaabag tu pun lebih kurang cmni je,, padahal orang edit.. wallahualam

echah mashuri said...

subhanallah.seriau tgk.

Nyssa Nuar said...

x kesah lah betol ke tak..yg pnting berdiri bulu tengkuk yg tak berbulu nih..uhuhuhu

Nyssa Nuar said...

x kesah lah betol ke tak..yg pnting berdiri bulu tengkuk yg tak berbulu nih..uhuhuhu

nub said...

tu la.. keraiyh jaa tengkok ni...

Hishyamuddin said...

Subhanallah..
AllahuAkbar!

Ayuni said...

hm, allah nk tunjuk sesuatu kot...

Mata Pena Fadz said...

rse gementar tgok....x twu npe....besarnya kuasa Allah..Dia saja yang thu siapa makhluk yg tunggang kuda tuh....

ibu hidayahamin said...

biarlah rahsia...

ika~~ said...

aah la mcm malaikat 'trun' kaabah gak..
pape pun jgn cpt make conclusion tau..kaji dulu..

Nur Misnan said...

salam brother...
kuasa Allah dimana2 blh berlaku
itu memang tidak dpt di nafikan
tetapi manusia zaman skrg bijak
mencipta perlbagai kekeliruan..
wallahualam..

cek chun said...

nampak macam reik al..

tomot said...

leh caye ker..huhu

ahsfantasy24 said...

Dia mmpu mngatur apa shaja yg Dia
khendaki.. :)

Terjah anak mata:
Amaran, untuk wanita sahaja!
Holiday: Kau suka naik basikal?

khairunnisa ♥ said...

Subhanallah.

fatt said...

dunia akhir zaman...

yott said...

hurm..takutt

Cik Su Life Cycle said...

2 bayangan solihin zubir tu.. solihin kan suka hijua.. ha cepat ngaku.. hahaha

toyolkiut said...

aneh dan menakjubkan..
kuasa Tuhan apa2 pun blh jd..

Miss Yaty said...

subhanaAllah...yaty terkejut tengok gamabr tu...tapi tak berani nak tengok video tu malam2 ni.... =,="

Cma Shiema said...

meremang bulu kening..:p
allah maha besar~

nabila faryzza said...

serious seram tengok! meremang ouh :/

Qaseh dalia adelia said...

betul ke tu?emm takut lak huhu

f_aRa_aINa989 said...

subhanallah...

iniialahaku said...

uish....klu btul subhanallah..klu vdeo editor...fulamak..hebat ah..tpi elok2 je kuda tu blah, da cam meletup ek..

Mr.Hac said...

kalau ikut analisa, bayangan tu sebenarnya refleksi api..
tapi kalau betul malaikat berkuda pun, apa salahnya kan..

Sepatu Futsal said...

Subhannallah....

Anonymous said...

Jelas itu FAKE. try google.

Anonymous said...

tatao la fake ke real kan.. tapi juz nk cakap

sumber wikipedia kata penunggang kuda hijau membawa maksud "..rise of islam"

[Some who believe Revelation applies to modern times can interpret the horses based on various ways their colours are used.Red, for example, often represents Communism, Black has been used as a symbol of Capitalism, while Green represents the rise of Islam]

try wikipedia..

xberani nk cakap pape samade antu ke malaikat ke jin ke.. tp mmg kategori alam ghaib

hanya Allah Maha mengetahui dan Islam itu benar.. Allahuakbar!