Pages

Thursday, February 17, 2011

Kedudukan Jerawat dan Info

DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih. Stress. Kumpulan ini biasanya panas baran.
Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yang cukup dan minum air banyak.

HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sistem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi.

DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.

BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi memastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

SELURUH MUKA
Cepat-cepatlah cari pasangan. Gatai btoi hang ni! Haha.. ;-p

source : Majalah Remaja


SZ : Cara paling berkesan nak hilangkan jerawat, guna kertas pasir. Serius!

56 360 juta komen:

forever love said...

thnx for da info..hehe.kalo sebab muka berminyak?

anith chan said...

hahaha.. ooo, kalu jerawat penuh muka tuh org y gatal la yea. :)

aDisH.sHidA said...

bagus info yg brguna :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

yg last tu xmenahan...

haha..xbaik tau...

f_aRa_aINa989 said...

oooooooo.....

Aimifiqa said...

kertas pasir? hehe. hilang semua nnt.

Hanim Mahali said...

owh, baru tau... lepas ni kena jaga kesehatan memolek... bab kertas pasir memang tipuuuuu!!! ;P

starsream aisyah said...

jgan ckap guna ketas pasir,kang ada org buat,sian org tu..

Eryati said...

ekekekek...meriahnya jerawat kat muka tu...

oktant said...

Rupanya di sebalik kedudukan jerawat sama ada di muka mahupun badan, ada kaitan dgn masalah tertentu. Barulah saya faham skrg.

Kalau dulu2, orang gunakan daun akar mempelas sbg kertas pasir. Untuk licinkan kuku juga permukaan kayu. :)

ch!natsu said...

haha nice..!!

Seksi Bani said...

haha.. best bro tanda yg terakhir tu... :D

Izamir Ridzwan said...

IR bru tumbuh jerawat.. pipi kiri

bun said...

hahha

pakai kertas pasir

em,selalu kat hidung seminggu sebelum haid

haih,tiap bulan ade,uhhuhu

Cma Shiema said...

heh heh..bole gitu?
guna ketas pasir??adeh..parah...

asybedazzle said...

kertas pasir ? yeke. haha.

efa said...

uish kalau pipi lah kanan paru-paru tak normal?wuwu takutnya huhu T_T

Cik timberland said...

haha...

sarah-najwan said...

seb baik kulit muka akak jenis ok..hehe

sarah-najwan said...

seb baik kulit muka akak jenis ok..hehe

Nulia said...

hehehe...betullah ... , jadi bgimana caranya menangani mslah jerawat ni ???

seriusly...ok..

tpi , nak elak jerawat ..kurangkn makan belacan ..okay ^_^

Muslimah Optimis said...

guna kertas pasir nak hilangkan jerawat.. kalo berkesan boleh jugak cuba..haha..

misz jue said...

bukan kertas pasir r, tp vco..haha..
(mentang2 baru dpt vco kan)..
peace bro! =)

Fairosza said...

patutla en jerawat selalu ada kat pipi saya.mungkin sebab saya ada asthma kot.

diana said...

oh..
ada satu kat bawah dagu..
sapu kunyit hidup hilang la..

applemasam said...

uhh...adakah saye seorg panas baran?? :(

Amna.Qadeeja said...

kalo jerawat seluruh muka gatai eh? tp sy xgatai pn ngiahahhaa ;D

Chenal said...

la..ada tafsiran jerawat la plakk! nie br kat muka..cam ne ngan jerawat kat tempat lainn?

niDa said...

gambar tu menakutkan lah... nasib la jarang gile naik jerawat...

SYUHADA said...

boleh percaya x nie....
ni sekadar pertanyaan...bukan marah taw.. :)

Gimi said...

Kenapa lak kalau jerawat seluruh muka kena cari pasangan?

Gimi said...

Kenapa lak kalau jerawat seluruh muka kena cari pasangan?

qasehraihan said...

sy slalu naik kat dagu~!
geli gambar kat bwah tu..huhu

aresaliyana said...

hahahaha....yg last sekali info pling berkesan...
nway, nice info :)

haneyzatul.amira.amran said...

ahhaha
gune kertas pasir, bukan setakat jerawat ilang,
silap2 muke pon boleh ilang!
ahha

Sham said...

ko biar betul solihin...guna kertas pasir...ada jugak kena belasah ko ni kang...

Aisyah Thaqif said...

pakai kertas pasir , memangla hilang jerawat tuu , tapi masalah lain pulak mendatang . . xD

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ouhh. say no for pimplessss:((

Abhamz said...

salam, suka info ni....

cik ciput said...

katakan tidak kepada jerawat! =)

shahjiehan said...

guna kertas pasir?Sj guna ayaq semayang ja..hahaha

http://www.sjiehan.com/2011/02/sbpi-kubang-pasu-sekolah-berprestasi.html

sekolah adek hg weih! hahha

nuriz said...

oo camtu ek solihin, baguih la info ni..solihin, jerawat dah naik semua ka dak tu heheh

Nyssa Nuar said...

Tan sri, amat seram bace info nih.. wuwuuwwu.. sume tuh port jerawat yg biase ade.. uuuu.. takuutttttttttt..

Amirrah Zawani said...

selalu tumbuh jerawat kat pipi..
eyh betul ka guna ketas pasir tu, nti tak pasal2 muka lagi teruk.. haha!! :)

ishiko said...

oooo... nice info!
ketas pasir, bia bangau?
hehee da xde jerawat skg~

wath said...

ahahaha..banyak no penyakit aku ni plak ye. memule kat dagu, pastu hlg kat dagu, naik kat dahi, hilang kat dahi g kat pp. kat hidung takde lagi, eh, taknak ade. kat pp ni je payah no nak ilang. huhu

♥ manje ♥ said...

gud info! kita kena tido cukup nih hehe sebab ada jerawat kat dahi =) ~

syAfA said...

berguna nie..=)

blog ini macam menarik la,x rugi letak dalam blog list..

mekaseh SZ!

Faeza Suhaimi said...

uish, kertas pasir. mau menjerit!

CIK TOM said...

hahhaha..ok ker tips guna kertas pasir tue??

p/s: sori br berkesempatan singgah ;)

Halimatun Sa'adiah said...

mslhnye bkn 1 muka da jerawat sy neh...1 badan kot..
kne kawen la sgt2 ek??

cek chun said...

cek tadak pimple.. yeaaaaaa

cek chun said...

cek tadak pimple.. yeaaaaaa

cek chun said...

cek tadak pimple.. yeaaaaaa

jerawat said...

terbaik la info nya

Anonymous said...

@forever lovekulit beminyak sebab kurang pengaliran udara.. ^^