Pages

Thursday, February 10, 2011

Happy Birthday To My Sister, Nurul Solehah!

Selamat Hari Lahir yang ke-22 diucapkan kepada adikku, Nurul Solehah binti Mohd Zubir. Solehah, satu-satunya adik perempuan aku dan merupakan anak tunggal perempuan daripada 7 beradik dalam keluarga aku. Selamat dilahirkan sebagai anak kedua Haji Mohd Zubir dan Hajjah Norhaliza pada tanggal 10 Feb 1989.

Pada mulanya mak aku nak namakan dia dengan nama Nur Akalili Amalina. Tetapi berubah fikiran untuk menamakannya Nurul Solehah sempena nama aku, Mohd Solihin. Nama timangannya dalam keluarga pula ialah Yun. Asal perkataan Yun adalah disebabkan masa kecik dulu, aku pelat. Tak reti sebut Nurul. Aku sebut Nuyun. Lama-lama, lekatlah nama Yun. Heheh..

Adik aku ada blog jugak. Tapi dia masih dalam proses nak jadi blogger tegar. Dia ada mintak bantuan aku untuk design header dan template baru sebagai hadiah hari jadi dia. Tapi aku manala terer sangat. Kalau nak template simple macam blog aku ni, boleh la. Ada sesiapa yang sudi nak design header dan template untuk adik aku tak? Takpe. Aku bayar. Heheh.. Blog dia tak boleh nak didedahkan lagi buat masa sekarang. Dia masih belum bersedia katanya. Nanti bila tiba masanya, InsyaAllah aku akan review blog dia.

Solihin dan Solehah ketika kecil..

Selamat Hari Lahir ke-22 diucapkan buat adikku yang tercinta. Semoga panjang umur dan murah rezeki. Semoga berjaya dalam hidup dan bahagia di dunia wal akhirat. Amin.. Ampun maaf dipinta andai abangmu ini kejam dan selalu menyakiti hatimu dan membuli dirimu. Ahahahaa..

Happy Besday! Muah!

SZ : Malam baru sempat buat entry ni. Siang busy maa..

33 360 juta komen:

AdyBudika said...

:) aku soleh..nak wish selamat hari lahir kat adik solehah gak :)

niesz said...

happy besday tuk si comel..geram tgk..meh cubit ckit..ehe..

IMANSHAH said...

salam bang..sihat ke??adik sihat juga..abang dah makan??

wahaha bakal adik ipar

nelly said...

wah ..wishkan untuk nelly dekat dia ..
=)

Jom baca :
Kuasa tulisan "

Fariq said...

solihin,, eh silap,,
abang.. heheh.. ucap selamat hari lahir kat yun k.. tak sabar dah nak tunggu blog dia direview.. ngeh.. :p

Aku Dan Bolasepak..

The Crow Empire said...

wah, indah nye name. Nurul Solehah. Peh.. Happy birthday ye kat adik bro. Crow single lagi tau. Keh3...

Solihin ni kire anak sulung la ek? Peh.. besar tangung jawab tu. Untung Solehah dapat abang mcm Solihin.

(^____^)

Nyssa Nuar said...

heppy berpday to u gal..tlg btaw adek ea..=D
geng2 89 upe nye..
hihihihi..
ckp kt adek, pau abg dy nih byk2..hehehe

Fairosza said...

11 feb 1990 pula lahir insan nama fairosza. buat entri pasal beliau pula eh?..hehe

erm dah bertambah usia...

btw, cakap kat nurul solehah tu (kakak nurul?) happy birthday. tambahkan amal.

echah mashuri said...

wahh..abang yang sweet!!!hepy bday to her.smoge hepi sokmo deh!tak sbr nk tgk blog dia.keh2

Amna.Qadeeja said...

waahhh,abg yg sgt prihatin heheh

selamat ulang taun kelahiran tuk solehah moga pnjg umor dan murah rezeki..

arp2 dpt jd blogger tegar mcm si abg heee

kim salam kat adek okes ! :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

selamat hari lahir solehah...

uii

anak tunggal perempuan ni...

jenuh la nak mengadap kerenah abang2 dan adik2 lelaki ni...

GKSB pernah laluinya...

hoho

Ms sunsWeetz said...

HB to ur adek bro=)
anyway jom g blog Ms Sunsweetz ada soklan tagged...

nub said...

nak ngorat. hahahaha. amboiyh aku nak tayang adik aku si nad comot ang pun nak jgak

wahahahah lariiiiiiiiii

Skype Crew said...

Selamat Berblog for ur sister solihin.. ;)

Ak ok jer klu nk tlg design adik ko pny header, xpyh byr pn tp skang bizy sket..nk updates en3 pn xde masa.

cik ciput said...

wah, adis SZ pon ada blog?hepi besday ye adik SZ..semoga dipangjangkan umur dlm keberkatan.. =)

NuRuL said...

nie adik yg jdi ckgu 2 kew?
epy besday eh..ckp kat dye..t dye dah ade blog leh follow dah...hehe..

sarah-najwan said...

selamat ulang tahun utk adik kamu solihin iaitu solehah..
semoga dirahmati,murah rezeki dan bahagia serta semua hajat tercapaii..

Siti Hajar Masri said...

selamat hari jadi nurul solehah..:)

Amirrah Zawani said...

happy birthday nurul solehah..
comelnya korang masa kecik2 :)

qasehraihan said...

hepi bsday gak utk adik2 awak..hehe
abang bg adiah ape??

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/02/kehendak-melebihi-kemampuan.html

Izan Ishak said...

happy birthday tu nurul solehah!

*comelnya masa kecik2 dulu. mesti kamceng dari kecik sampai besar ni~

f_aRa_aINa989 said...

eh, umur saya pun 22 jugaklah..

:p

ct kamila said...

hepi bufday nuyun..

heheh

:P

yana said...

hahaha..owh,abg yg ske buli adik la ni eh..bez'ny die sorg je pmpuan dlm fmily..umr adik awk sbya sy la..hehe..hepi bday utk yun!! :)

YOUsoF said...

Selamat ulang tahun jugak tuk Yun.. ;)

Moge lebih sukse dunia akhirat insyaallah..

cube try layan ni Lihin..Sebab aku kan abang

wath said...

hepi besday utk yun!!

haha. tengok gamba yun, teringat gamba kitorg adik beradik mase kcik. ade gak gamba camtu - pegang skirt a.k.a angkat skirt. hikhik. cute :)

diana said...

best kan bila adik2 kita ada minat sama dengan kita..
bila berbual boleh cerita 2 pasal blog..hehhe..

shahjiehan said...

mcm ku penah dgr je nama beliau...

shahjiehan said...

happy besday!!

ibu hidayahamin said...

comelnya... selamat menyambut ulang tahun

Solihin Zubir said...

terima kasih semua pada yg sudi wish...

suhaiza said...

happy bufday yun...
pic 2 sgt comey....

khairunnisa ♥ said...

Happy belated birthday to your sister..solehah ^__^

Moga dia selamat dunia dan akhirat. Amin.

p/s : jaga adik baik baik..