Pages

Thursday, February 24, 2011

Blog Hijau

En. Azman Roslan, Pengasas Blog Pilihan Malaysia, tampil dengan segmen baru iaitu Blog Mengikut Warna. Blog aku warna Hijau, so aku join kategori HIJAU la.

Syarat-syarat


Kenapa blog aku bertemakan HIJAU?

Sebab HIJAU is my feveret kaler. HIJAU juga tidak menyakitkan mata, malah baik untuk mata. Aku nak mata setiap pembaca blog aku sentiasa segar dan sihat. Kalau mata hangpa sakit, macam mana hangpa nak mai baca blog aku kan? Cuba tengok blog aku! Ada rasa silau dan menyakitkan mata tak? Tenang tak? Hehe.. Mungkin ada jugak yang tetap sakit mata sebab hang memang benci HIJAU. Kan! Heheh..

HIJAU juga adalah simbol keIslaman, warna kegemaran Rasulullah dan warna syurga. Sila rujuk Keistimewaan Warna Hijau Dalam Islam dan Al-Quran. Selain itu, warna HIJAU turut diakui sebagai warna yang melambangkan cinta, keharmonian, alam semulajadi, kesihatan, minda dan lain-lain lagi. Sila rujuk Maksud dan Simbolik Warna Hijau. Terbukti warna HIJAU terlalu banyak keistimewaannya.

InsyaAllah, aku akan kekalkan tema HIJAU ini untuk jangkamasa panjang. Sebab warna HIJAU juga membuatkan orang ingat blog aku. Contohnya, Cek Chun menggelarkan aku Budak Hijau. Nasib baik bukan Toyol Hijau. Hehe.. Warna tema syarikat family aku pun kaler HIJAU. Bumbung rumah kaler HIJAU. Bendera parti? Errr.. No komen.. Heheh.. Tetttt~~~

Terima kasih kepada Lady Green Ayuni sebab tagged saya.
Now, I want to tag : 
dan semua blog HIJAU.

Yang warna lain pun boleh join ikut kategori warna masing-masing. Maklumat lanjut, KLIK SINI!

SZ : Rindu plak kat nama lama blog aku, Green Syndicate.

29 360 juta komen:

Nyssa Nuar said...

Blog NN kaler itam... Gulap gulita..wuwuwuwuwu..

Ayuni said...

hikhik, sye ske Green syndicate tu, sye ingt namer tulah yg tag blog ijau nie...

cek chun said...

dak ijau, blog akak pun ada bunga kaler ijau sikit-sikit.
boleh masuk kategori ijau tak ..muehehehehe

shahjiehan said...

nak join jugakkK!!! hahwhahaha


jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Konsert Maher Zain. (ruginya x dapat g tgk)

efa said...

wehuhu blog warna biru...nk kena cri lagi sapa blog warna biru hoho

sarah-najwan said...

semoga berjaya si hijo..

ibu hidayahamin said...

suka hijau...

cik ciput said...

blog saya warna warni..hehe...masuk kategori colorful lah kan??hehe

f_aRa_aINa989 said...

saya mmg kenal blog ni dgn nama blog hijau..

:P

diana said...

pernah tak nak tukar jadi oren ke pink ke..
pernah??

Siti Hajar Masri said...

aku pun rindukan green syndicate..dulu aku kenal blog ni melalui nm tu..aku google pun guna nm tu..:)

Izan Ishak said...

k.izan pun masih terkenang nama green syndicate tu...cam catchy sgt!

qyqa said...

kalu semua dah hijo..
bndera parti pon 1 pakej..
haha

niesz said...

like green so much!!rasa nyaman je bile tgk warna ijau nie..ehe..

intan.maisarah said...

hijau.
warna rumput
:)

sissyira said...

salam


wah suka hijau bertemu hijau =)


thanx tag syira.. =)

Solihin Zubir said...

@diana: oren atau pink? hahaha.. hijau tetap dihatiku... :D

Solihin Zubir said...

aduh! rsa nak tukar balik plak nama green syndicate tu.. huhu..

shahjiehan said...

gile argh..bejuta2 org komen!! x aci tol

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Cekalnya hati seorang isteri.

SyedGraphiX said...

blog itam x nak? haahha

A.s.t.i.n.a said...

Wahh ni first time nak komen Tuan Solihin yang menjadi idola gadis2 dan jejaka tak jaka di dunia..

Komen sebenar: hijaunyerr sini.. sekian.

LiFe KaMi said...

memang warna hijau kelihatan tenang,
blog kami warna warni tak bole masuk la yer..huhu

Cik timberland said...

waaaawiiii....tengs tag kite
jap ekkk, ngah crk idea nk hapdet belog...lalala.....

CIK TOM said...

alah xleh masuk....blog merah..huk3

OnlyEuricca said...

the green SOLIHINZUBIR =)

http://onlyeuricca.blogspot.com/2011/02/contest-jikalau-aku-doremon.html

ciknabil-a said...

abg soffi, alg2 nabila ngah free nie nak join gak leh? hehe..

nur aisya humaira said...

feveret color sye,hijau gak..:)

Amirah Zawani said...

wahh mcm best je.. insya Allah kalo ada masa nk join gak lah.. my blog pun hijau :)

luvgreen said...

aq bru wat blog...tp blog aq ntah pew2 arh..tmanyer aq wat ijau...coz aq ske wane iijau...leh x tlong aq...