Pages

Friday, February 11, 2011

Antara Cinta dan Suka

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin saja.

Jikalau kita lihat ke dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita lihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa saja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka gembira, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari mata yang melihat.
Perasaan suka bermula dari telinga yang mendengar.


SZ : Jangan bercinta sekadar suka-suka.

27 360 juta komen:

MAKCEK bukan NENEK said...

ada benar juga . haha

*sajak ke gurindam nih ? hehex

The Crow Empire said...

Indah nye. Bile solihin bg petikan macam ni, jadi tak keruan. Yang mana cinta yang mana suka pada si dia.

Bile baca entri ni jgk. Ha! baru teringat. Ape cerita hang dgn Tiz Zaqiyah? hehehe.. suka sudah, mimpi pun sudah. Jadi? ade potensi tak? mai la cite. keh2..

(^____^)

iwan_dextrous said...

hhuuhu...cinta vs suka...tpi kdg2 perasaan cinta susah nk lawan perasaan suka...

Miss Ran said...

sokong2
jgn ikutkan hati kelak merana diri

nelly said...

wah ..sweet lah !

Fariq said...

saya masih bujang.. jom kita bercinta.. :p (available utk perempuan atas 21 saja) XD

wath said...

yep..penah rase sekali je. Mase 1st love dlu. Tgok dia menangis, tibe2 air mate turun sendiri.

Tapi sebenarnye cinta sebenar daripada mak. Cube nangis depan mak. Mak akn turut menangis sbb tak sanggup tgok kite sedih.

Sori merepek panjang. Haha. Kongsi experience :)

whitecappuccino said...

suka!!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

APA CETA NGAN TIZ??

Solihin Zubir said...

pengumuman... Solihin Zubir dan Tiz Zaqyah hanya sekadar rakan biasa ok.. harap maklum.. hentikan segala gosip liar ini.. cewahh.. heheh..

shahjiehan said...

artis kan la nih.. pemain bola sepak kene kawen ngan artis.. ecehcehce

nub said...

eeleley..toksah nipu la.., ehehhe

echah mashuri said...

oo..rupanya selama nih suka je kat seseorang tuh.bukan cinta pun.nasib baik xdeclare lagi;p

fadhdeela said...

alamak kena tgk blk nie cinta ke suka..huhuhu

Meh singgah: Lisa Surihani & Shaheizy Sam Bercinta??

qasehraihan said...

tp kebiasaan bila kita dh suka mudah utk jatuh cinta kalau berlainan jantina..hehe

Miranisa =) said...

wah solihin hihi
suke entry ni =)

faten muhamad said...

suka dan cinta?
belajar dululah~ haha

khairunnisa ♥ said...

baik ber-cinta dengan Allah je.. dengan suami, after berkahwin.. dapat berkat ^__^

diana said...

ececeh....
mood cinta lagi..

Nafisa81 said...

tunggu pilihan mak bapak...takyah pening2 suka ke cinta..

Chenal said...

Entri Jiwang lagi?
Sah solihin nie..masuk fasa pra nak kawinn! ermm..bloggger2 kena check nie..kot2 si solihin ni jd adik ipar, or abg ipar. sapa tau..

cahaya ketenangan said...

wah, skang bukan maen entry nak love je eyh.. ?? :P

wannurfazrini said...

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.


arghhh aku pernah rasa . terus pndang lain . keh keh keh !

f_aRa_aINa989 said...

kalau saya depan dia betul2 saya akan berdegup...


:P

Nyssa Nuar said...

yg nih tetibe rase malu nk komen..wahahahaha..kekadang lebih selesa ngan org yg di sukai.. sbb malu ngan yg di cintai.. wuwuwuwu...

syaila said...

"cinta dan suka" sukar utk dibezakan..tepuk dada tanya hati berpandukan iman..

mira said...

confiusku hilang..dh taw aku suka kat dia atau aku cinta dia..