Pages

Sunday, January 23, 2011

Seks, Babi dan Janggut

Penjelasan sains:

1. Apabila seseorang wanita mengadakan hubungan seks dengan lebih daripada seorang lelaki, ia akan menjejaskan kesihatannya. Kerana hubungan seperti itu melemahkan sistem immunisasinya. Apabila usia wanita itu mencecah 30an atau 40an, dan selepas 15 tahun terlibat dengan seks, dia akan mula dihinggapi penyakit barah payudara dan barah rahim.

2. Makan daging babi boleh menyebabkan seseorang itu bekerja kuat, tapi tidak boleh berfikir. Pemikirannya akan menjadi lembab dan juga melemahkan keinginannya untuk mempunyai perasaan bangga dengan dirinya sendiri serta menghilangkan semangatnya. Apabila hormon serotonin berada dalam badan, seseorang itu akan menjadi ceria. Tetapi, daging babi merendahkan kandungan serotonin tersebut

3. Menyimpan jambang dan janggut menggalakkan penghasilan testosteron. Apabila seseorang yang menderita masalah impoten dan ereksi menyimpan janggut dan jambang, kandungan testosterone akan bertambah sekaligus mengubati masalah tersebut.

Penjelasan lanjut oleh Dr. Jamal Al-Din Ibrahim di Berita Islam Global.

SZ : Subhanallah.. Setiap suruhan dan larangan Allah itu ada hikmahnya.

38 360 juta komen:

Izamir Ridzwan said...

nak simpan jggut la pasni

of tr@vels, 3nvironment, 9hotography and bl@bl@bl@ said...

nasib baik aku nih jenis tak suka makan babi dan juga daging yang lain..

sarah-najwan said...

semoga kita semua ditetapkan keimanan dan ketaqwaan dan selalu beriman kpd Allah..

SyedGraphiX said...

oo....aku nye janggut da pnuhh. hiyaaakkkk.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

bila nk promot blog kakD lak?hehehehe..

nub said...

gahahah..macam2...

niesz said...

takut nyer..huhuhu..mintk d jauh kan la..thanx for d info yer..:)

diana said...

patut lah orang yang makan babi
bau dia busuk..
badan gemuk dan bila ajar apa2
lambat tangkap ..
kan??

ibu hidayahamin said...

Alhamdulillah... terima kasih berkongsi ilmu...

ciknabil-a said...

hari tue baru pas dga ceramah sai makann halal dan haram nie.

Fairosza said...

subhanallah...info menarik

cik ciput said...

Di sini kita dah namapak betapa syumulnya ajaran Islam ni..Ya Allah, semoga kami mendapat tempat di jannah-Mu..Amin..

**lama tak mai sini..banyak entri menarik SZ yg ceq terlepas..huhu

The Crow Empire said...

Saye ade janggut! Yeay! heheh.. nice info.

(^__^)

Fariq said...

nice info broo,, thnx for sharing.. :)

Diorang Tak Takut Ke Buat Filem Macam Tu?

AiDa said...

erk!!!chop..chop..jangan tembak saya..heee..nak komen la nie...
good info..heheh..thumbs up!!.;)

Haris Khairuddin said...

pasal khinzir tu mmg x dinafikan. da perangai makhluk tu pun mmg camtu. so, sape2 yg makan jadi la cam makhluk tu.

n pasal janggut tu baru aku tau.

f_aRa_aINa989 said...

patut ustaz2 semua anak banyak...
hek3...

Echin Nadiossa said...

wow good info :)

Solihin Zubir said...

@diana : errr.. akak maksudkan siapa? haha.. ;-p

Solihin Zubir said...

@f_aRa_aINa989 : ahahhaa.. kamu nak kawen ngan ustaz ke nnt? ;-p

shahsyaz said...

ehm...
patutlah, perempuan tak digalakkan berkawen slps kematian suami ea..

n, 1 more, patut r rmi laki luar sane suke bela jambang..

cek chun said...

patot cek suka mamat ada janggut jambang semua.. kahkahkah :p

eszol said...

gua nak tambah

binatang lain klau nak mengawan mesti akan beradu tenaga dahulu utk merebut si betina

klau babi pulak die akan begilir2 menolong jantan lain utk mengawan dgn betina sampai turn die

Amirrah Zawani said...

betul2..
semua ada hikmahnya.. kita ikut je :D

aLya said...

patotla Islam haramkan seks sebelum kawen. banyak keburukannya. :)
yg makan babi lak kurang happy. cam murung jek.*cam taw2 lak sape yg makan binatang 2 kan?hehe

Mat Ganu said...

tQ..nice sharing..^_^

yana said...

wahhh,nice info..thanx 4 sharing..=)

Solihin Zubir said...

@eszol: maknanya perogol yg merogol bergilir2 tu sebijik cam babi la eh? ehehe..

Solihin Zubir said...

@aLya: mcm taw2? sapa? hehee..

Solihin Zubir said...

@cek chun : saya ada jambang gak.. haha.. ;-p

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

suka laki berjanggut

wannurfazrini said...

wahhh , aku pun nak janggut gak la. hahaha

YOUsoF said...

Waah.. bagus la info ni bro! Mekaseh²..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

info yg sungguh berilimiah. terima kasih kongsi:)

toyolkiut said...

info yg benar lg sahih..

Chenal said...

bleh pcaya ka info ni? pasal apa...jiran aku punya la lebat janggut...tp mandul! badan lembikkk je. Smua kuasa Allah...

Solihin Zubir said...

@Chenal kun fayakun..

GamUHU said...

ok! simpan janggut dan jambang ja yang bleh.