Pages

Monday, January 17, 2011

Maaf Andai Daku Terjiwang



Ramai yang cakap entry aku 2, 3 hari ni asik berbaur cintan cintun aje. Haha.. Ala.. Kamon la.. Lex ar beb! Gua dah lama menyepi. Pintu hati gua dah lama tertutup. Jiwa gua dah lama kosong. Kasi la can gua nak jiwang-jiwang gini. Sporting la skit. Tak seronot ke tengok gua bahagia? Hehe..

Mintak maaf la andai ada yang tak senang hati. Gua pun takut jugak sebenarnya. Takut ada yang cakap, "Eleh.. Sekarang ni boleh la dok buat entry jiwang-jiwang.. Bila dah break atau gaduh nanti, mula la nak buat entry maki-maki plak". Haha.. Takkan lu orang nak doakan kebahagiaan gua musnah kot? Gua harap, inilah yang terakhir. Sebab gua bukan jenis mudah jatuh cinta. Sekali gua tangkap cin dengan seseorang tu, selamanya gua cinta. Bajet romeo la. Thats why kalau putus, ambik masa yang lama untuk gua ubat kekecewaan gua. Siksa beb bila kita terlalu taksub bercinta, tiba-tiba kena tinggal. Demm!

Sebab itu kali ni, gua nak jaga dia elok-elok. Gua dah banyak belajar daripada kesilapan lalu. Dulu gua jatuh cinta dengan 2 orang bekas awek gua tu disebabkan tertarik dengan kecantikan diorang. Kali ni, gua nak cintakan dia kerana Allah. Gua ikhlas untuk terima dia seadanya. Sebab gua rasa, perasaan gua terhadap dia wujud sejak gua kecik lagi. Dah macam petanda. Cuma masa gua lost contact ngan dia selama 13 tahun tu je gua seperti berhenti berharap. Tapi gua masih tak berputus asa menjejak dia.

Doakanlah kebahagian gua. Gua bukannya muda lagi. Dah sampai masa untuk gua serius memilih pasangan hidup. Nak cari awek memang senang. Nak cari bini tu yang susah.

Err.. Nantikan entry-entry cintan-cintun seterusnya dari gua dalam masa terdekat ni. Haha.. Jangan marah.. Kasi can skit je eh.. Kalau tak suka, silalah muntah. Gua boleh sediakan baldi. Hehe.. Harap-harap lu orang tak nyampah ngan gua. Peace! :D

SZ : Cinta pada manusia tak akan kekal.. Cinta pada Allah akan kekal abadi..

74 360 juta komen:

f_aRa_aINa989 said...

cinta3...
suka3...
sayang3..
rindu3...

hehehehe....

yang penting awak bahagia sudah..

=)

Siti Hajar Masri said...

x pe..sesekali jiwang karat apa salahnya..siapa yg bertuah tu?hehe~

Gayahspears said...

hak3.. kes ni aku byk jumpe la solihin.. bila bercinta manis je tapi bila da gaduh, mula lah perang dingin..huhu.. Yang si pkwe ngata si awek, yg si awek pon same..hahahahah

Cintailah org yg lebih dayangkan kita..hihi

iwan_dextrous said...

hihihi..ok ap jiwang..hahaa

cinta lah seadanya..hihi

naulofah said...

haha..lawak puler..huhu..semoga berbahagia..pasni nak wat en3 cintan gakla...haha..

sarah-najwan said...

ala solihin
tu lumrah dah
jika hati berbunga2 riang
seme indah blake

sapa2 yg pernah bercinta
mmg ginilah
xde peliknya..hahahaha

akak xmuntah baca sb
akak pom penah gini
mandi xbasah
tido xlena
makan xkenyang

hari2 mau tgk muka..
hahaha..itu cerita tahun 1994 lagi
masa pestime akak dating ngan suami akak sampai lah kami kahwin..

semoga berbahagia solihin..
jaga batas2 agama sudah
ckup masa kamu msuklah minang..
kahwin je..bercintalah dlm alam perkahwinan pulak deh!!!

erkk..terpnjg pulak doh!!

Qaseh dalia adelia said...

hehehehe semoga bhgia solihin..teruskan jiwang anda..patutlah status kat fb..terpisah 13 tahun eceh..bagus lah cintainya kerana Allah ..kerana Allah juga yg mempertemukan :)

Solihin Zubir said...

@f_aRa_aINa989 : hehehe.. makaseh! :D

Solihin Zubir said...

@Siti Hajar Masri : mrS A.. ;-p

Solihin Zubir said...

@Gayahspears : tu la pasal.. mudah-mudahan aku terhindar drp perkara sebegitu.. huhu..

Solihin Zubir said...

@iwan_dextrous : sekali skala nowh.. heheh..

Solihin Zubir said...

@naulofah : hehe.. makaseh..

Solihin Zubir said...

@sarah-najwan : fuyyoohhhh... pnjg berjela komen akak.. hehe.. thanx..

akak plak bila nak wat entry pengalaman akak dating tahun 1994 tu? heheh...

Solihin Zubir said...

@Qaseh dalia adelia : hehe.. thanx.. insyaAllah... :D

efa said...

hikhik..relax la solihin..bukan selalu nk jiwang2 ni kan2...tak pa relax sudah...suka en3 ko ni yg part perenggan no 3..apa-apa pon hope ko bahagia hingga akhir hayat insyaallah kalau ada jodoh nnti ko ke jinjang pelamin la tu ok dont worry,aku doakan ko ngn dya bahagia amin..ok..sokong apa ko type tu cinta pada manusia tak kan kekal..cinta pada Allah akan abadi yerp setuju..tp kan2 asal ko blurkan pic dya...teringin lak aku nak tgk rupanya...hikhik ahaks ada lg cintan cinton :P wait next entry kamo0 :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

wah ini sudah bagus hehe....

=)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

takpa2 kakD sokong...kiri kanan depan blakang...ko nk bercintan cintun...trus kan je nilai murni tu..

Cik timberland said...

tahniah...tahniah...
all the best, kay..smoga berbahagia slalu..*wink2*

noor said...

cinta sdg berputik yaa...hihihi

nuriz said...

betui tu solihin cinta jangan sebab cantik je, sebab cantik ni dimamah usia, nt akan kedut jugak, cinta kerana perwatakan yg baik dan beragama..cewahhh hehe

cek chun said...

Gua yg baca pon tertouch gila ahh. Kalo gua la A, kompem gua ajak lu masuk minang sekarang jugak.

Pastu bolehla ambik pic kat kellie's castle. Hahaha

All d best la bro. Aminnnnnn

cik miera said...

jiwang tu best kan..haha

iniialahaku said...

hahahaha....xpa2,jiwangla spuas2nya..
ops..jgn taksub sgt dgn cintan cintun dahla...xmau aku tgk rakan2 kcewa bila frust nongeng nanti..

p/s:kawen je trus bro...

Nafisa81 said...

takat nak kongsi2 kat sini apa salahnye kan...cuma yg boring kalau asik puji awek/balak itu ini...

yott said...

SZ..mmg x bole dinafikan awk mmg tgh jiwang laa ni..hehe...agak2nya dlm waktu terdekat ni ka kendurinya??

Anonymous said...

gud luck...:-)

De Mois said...

Haha..takpe bro. Kali ni kite orang semua bagi u chance. Hehe.. Berbahagialah dikau..kui3

Terbaru di SuaraSendiri
Utama : Wikileaks - Laporan Ananda untuk PDRM

Fairosza said...

owh kalau nak berguru utk jd jiwang ni bley tak??haha dah mcm dr.love

Chenal said...

@Gayahspears si Gayah nie cam bnyak pengalaman la..

Izamir Ridzwan said...

IR pon dulu kna sound dgn member IR.. dia ckp IR jiwang sgt

sekamar rindu said...

salam..

mesti sedang dilamun cinta laa tu...

:))

Amirrah Zawani said...

hahaha!!
layan je lah..
bukan selalu kan.. :)

diana said...

akak suka bca cerita jiwang2 ni..
akak kan jiwang..

Ayuni said...

it is great to fall in love....

KELI OH KELI said...

yes...x sabaq2 nk tunggu entry solihin seterusnya...

abdul rasyid..... said...

takpe gua paham pe lu rase

bukan photographer said...

aku jatuh cinta hari-hari..hahaha

aLya said...

hahaha..cam betol je fenomena tu. taim kapel entri jiwang bagai bile break wat entri maki-maki..
tapi alya xde ar nak wat entri maki-maki orang. kene maki skali baru taw.hahaha
btw, semoga berkekalan.. seronok bace entri hepy2 :)

fatt said...

layankan aje..fitrah manusia mencari pasangan utk saling melengkapi..tp nanti diduga tu kene bwk byk bersabar, saling toleransi..baru muafakat :) apapun, layan aje~ hahaha

cik ciput said...

haha..tahniah SZ..tulis je la apa pon, aku tetap baca..haha..

anamizu said...

kekadang kene gak selit2 cintan cintun nih SZ ^^

aNnE said...

hamboi2..haha moga berbahagia ;)

shahjiehan said...

igtkan SJ tu saya jiwang.. rupa2nya Sj tu solihin jiwang... lalallaa

Solihin Zubir said...

@efa : hehe.. thanx efa coz doakan...
nnt kalau dah tiba masa, baru sy publish gambar dia yg sebenar.. :D

Solihin Zubir said...

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ : thanx akak.. ;-p

Solihin Zubir said...

@nuriz : hehe.. btol tu sis! setuju sejuta peratus! :D

Solihin Zubir said...

@cek chun : haha.. ade2 je akak ni.. btw, thanx.. hope jd kenyataan.. amin...

Solihin Zubir said...

@iniialahaku : ikutkan hati, mmg nak je kawen skang ni jugak.. haha..

Solihin Zubir said...

@Nafisa81 : err.. sy xde puji2 kan.. hehe..

Solihin Zubir said...

@yott : err.. keterlaluan sgt ke? hehe.. dlm masa terdekat kenduri? owh tidak.. haha...

ibu hidayahamin said...

teruskan solihin, ibu suka mendengarnya... jangan sampai melampaui batas k... jaga agama & adat... kalau dah berkenan sangat lekas2 masuk meminang... apa2 pun jangan lupa minta petunjuk dari Allah dalam membuat keputusan... semoga kamu mendapat kebahagian yg kamu impikan... amin

Solihin Zubir said...

@De Mois : haha.. makaseh! camtu ar membe.. heh..

Solihin Zubir said...

@Fairosza : haha... nk jiwang pon kena berguru?

Solihin Zubir said...

@diana : haha.. i know akak.. ;-p

Solihin Zubir said...

@bukan photographer : pergh! playboy! haha..

Solihin Zubir said...

@fatt : haha.. btol! layannnnn jeeee...

Solihin Zubir said...

@cik ciput : thanx ciput.. ;-p

Solihin Zubir said...

@shahjiehan oit! memandai je.. haha...

Solihin Zubir said...

@aNnE : thanx.. :D

Solihin Zubir said...

@anamizu : hehe.. ye kan.. apa salahnya.. :D

Solihin Zubir said...

@aLya : harap2 sy xdela wat camtu nnt... amin.. :D

Cma Shiema said...

sape yg nk marah tu..x elok doakan yg "x elok" utk org lain..

semoga sz bahagia hendaknya..

insyallah....

Solihin Zubir said...

@Cma Shiema : aminnn.. :D

Solihin Zubir said...

@ibu hidayahamin : makaseh ibu...
mmg kalau ikutkan hati sy, skrg jugak sy nk masuk minang.. hehe..

bukan photographer said...

jatuh cinta je..bukan bercinta..haha

Amna.Qadeeja said...

hahhaa uwekkk2 mane baldi ni nk tlong muntah muahaha

hehe oke jela,wtpe nk ssh hati..blog kt ske ati mak bapak ktlah nk citer ape pn ngaahahaha

semoga kamu bahagia oke,doakan yg terbaek tuk sy juga dgn si dia lalala ;D

CIK TOM said...

hehhehe...it's ok...cik tom doakan yg terbaik buat solihin..go for it :)

Echin Nadiossa said...

amin.moga bahagiaa :)

h A n Y S said...

Lu cintakan ex2 lu sbb dorang cantik..then dorang tinggalkan lu..?
ermm..gua pulak, ex gua bukannya ensem! lu lagi 100 kali ensem dr dia kot..tp dia tinggalkan gua jgk..
demm~
haha~maybe gua pon ade salah kot..tak jiwang ngan dia yg sorang yg jiwang..haha!
;D

shahjiehan said...

hahahha.. Mmg pandai pon! lallaa

ciknabil-a said...

haha xda pew la.. nabila suke jew nak baca entry jiwang.. hihi...

cik heroin said...

waaaaaaaa? siapakah? Ni entry bila ntah ni? huehue

Solihin Zubir said...

@cik heroin : entry bulan 1.. dh lama dh.. cinta x kesampaian.. haha..

aku x de blog said...

mcm mana nk cinta krn ALLAH? hmm...~~pikiaq²~~