Pages

Tuesday, January 25, 2011

Apa Itu Cinta?

Cinta...
Adalah sesuatu yang ajaib. Seperti layaknya sebuah ‘candu’, sekali kena sulit untuk melepas. Cinta itu tumbuh dan berkembang tidak mengenal tempat dan waktu, bahkan datang tanpa diduga.

Cinta...
Membawa kebahagiaan. Tapi juga bisa membawa kesedihan, banyak orang rela berkorban demi cinta. Tidak selamanya cinta itu terasa manis, namun kadangkala terasa pahit sekali. Kerana cinta itu tidak semestinya memiliki.

Cinta...
Banyak makna terkandung di dalamnya. Dengan adanya cinta, hidup menjadi penuh warna. Ada birunya cinta, ada merahnya rindu, ada putihnya sayang, ada ungunya cemburu, dan sebagainya.

Cinta...
Menuntut kepercayaan, dan kepercayaan menuntut kesungguhan. Hargailah cinta yang diberikan orang lain untukmu, dan fikirkanlah bagaimana cara untuk membalasnya. Penghargaan adalah sesuatu yang kita terima, sedangkan cinta adalah sesuatu yang kita berikan.

Cinta...
Apapun sifatnya, apapun alasannya, cinta patut untuk dimiliki. Kerana cinta merupakan sebuah anugerah terindah yang pernah manusia miliki. Lebih baik memiliki cinta daripada memiliki semua bintang di langit.


SZ : LOVE is CINTA.. Uppsss.. Sorry.. Mood jiwang lagi.. Haha..

31 360 juta komen:

nub said...

mang slalu menjiwang naa laa ni..haha

Fairosza said...

owh cinta tu mcm candu ek??hehe

tp kontradik la.kat perenggan ke2 tulis cinta tidak harus memiliki, kat perenggan last tulis cinta patut dimiliki...
memiliki,dimiliki..ermm

. Amiera . said...

wah2..
sejak dua menjak nih..
entry sangat berbunga2..
hehehe^__^

sarah-najwan said...

yg pernah bercinta tahu makna cinta
hehehee

Cma Shiema said...

hehe...puisi cinta ke hape ni..??
ape pun...sooo suwettt..

~cintailah cinta...

ibu hiayahamin said...

alamak... dalam hati ada taman ke dik? hehehe...

CINTA memang indah. Orang yang pernah mengalaminya sahaja dapat merasakannya.

niesz said...

cinta pd ALLAH yg kekal abadi.. :)

The Crow Empire said...

Cinta adam dan hawa. Ibarat si Jambu dan si Gebu. oh..

Bro dah ade spesel gefren ke? teettt! heheh..

(^__^)

naulofah said...

takpe..bagi peluang die jiwang..huhu....

Ms sunsWeetz said...

wow..bro..adakah kamu dilamun cinta hehe??

nuriz said...

hi doktor cinta lama tak nampak hehehe

aLya said...

CINTA juga satu perasaan yg unik.hehe
susah ditafsir, apatah lagi dibariskan dengan kata-kata..hikhik
see..alya pon da mood jiwang skali :)

SYUHADA said...

jiwangnye anda..hiihi...sye pon same... ^_^

Amirrah Zawani said...

jiwang pun jiwang lah.. haha!!!
cinta boleh buatkan manusia berubah..
ada yg jd baik ada yg sebaliknya.. apa2 pun pilih lah jalan yg betull :D

lestary aryani said...

salam wbt..kata2 puitis yg indah..he3.xpe jiwang pun..bukan selalu :p

cek chun said...

chenta memang enak
putus chenta tu yang senak

Izamir Ridzwan said...

bila lah IR nak dicintai.. huhu

Solihin Zubir said...

@Fairosza : mungkin ada salah faham di situ..
cinta adalah anugerah yg harus dimiliki..
tp cinta juga tak semestinya dimiliki..
err.. paham dak? huhu..

Solihin Zubir said...

mintak maap la sumanowh.. mood jiwang blom pudar.. ehehhe..

faten muhamad said...

love is infinity :)

Nafisa81 said...

bahagianya baca blog org tgh dilamun cinta ni...:)

ciknabil-a said...

solihin sdg dilamun cinta kew nie? hihi.. :)

Solihin Zubir said...

@Nafisa81 : amboii.. perli ke? hehe..

Solihin Zubir said...

@ciknabil-a : ntahla.. syok sindri je kowt.. huhu..

Nafisa81 said...

syok sendiri pun cinta juga...berdoalah selalu moga cinta dia milik kita...

Wan Gerrard said...

orait bro,lelaki jiwang ok la baru romantik hehe :)

shahsyaz said...

kenapa awk suke buat entry mengenai cinta?? atau perihalan perasaan ea??

sbb, sy bukak ( kebanyakkan ) entry awk, everything about perasaan, n sy enjoy membacanye..

:))

Solihin Zubir said...

@shahsyaz : err.. ntah.. ia mungkin tak disengajakan.. haha..
sy rasa entry sy pelbagai.. hehhe...
thanx coz njoy.. :D

Anonymous said...

wow..great..
bley sy tnye skit x??
knpe kte mudh sngt 'rse' cinte??
sy tnye je..

Anonymous said...

wow..great..
bley sy tnye skit x??
knpe kte mudh sngt 'rse' cinte??
sy tnye je..

Solihin Zubir said...

@Anonymous : mgkin kerana rasa cinta itu fitrah manusia..