Pages

Sunday, December 5, 2010

Bapa Pijak Bayi Kembar

Seorang bapa telah memijak 2 orang bayi kembarnya dengan kedua-dua belah kakinya tanpa rasa bersalah langsung. Layakkah dia digelar bapa? Beginikah cara dia melayan anaknya yang masih bayi dengan sebegitu rupa? Manusia apakah itu? Lebih teruk daripada haiwan yang tidak berakal. Sila lihat gambar di bawah. Anda nilailah sendiri.


Haha.. Rileks! Jangan mengamuk! Sebenarnya itu hanyalah kasut berbentuk bayi. Nampak macam real kan? Bikin suspen betul. Aku pun terkejut bila tengok gambar ni sepintas lalu.

Masa aku praktikal kat KL Tower dulu, aku pernah nampak seorang budak perempuan mat salleh lingkungan 3 tahun mendukung 'adik'nya yang masih bayi.Aku agak terkejut sebab mak bapak dia dengan selamba je biar budak pompuan tu dukung baby. Terhuyung-hayang 'baby' tu. Tapi bila tengok dekat-dekat, rupa-rupanya tu anak patung berbentuk bayi. Haha.. Tergelak aku sorang-sorang. Memang nampak real. Bikin suspen je. Macam-macam hal!

Apa pendapat anda? Adakah kasut tersebut seolah-olah menghina bayi? Patut ke cipta kasut macam tu? Adakah bayi tempatnya di kaki? Bayi untuk dibelai, bukan dipijak.

32 360 juta komen:

farhana_acimek3 said...

shuke!!!! hahaha terkejut jantung skjap dbuatnye

green yg gorgeous said...

cait..patong.
xguna tol!

ct kamila said...

omg..

ceh..kasut upenya..

tertipu den..haha

:P

Amirrah Zawani said...

huih..
igt baby betul td..
terkejut den.. huhu!!

Izamir Ridzwan said...

heheh baby tu siap boleh ketawa lgi kalau betul2 punye

mia said...

grrrrrrrrrrrrrrrrr...seyesly hangin...hahhaa..sekali sandal laa...adoihhh

cek chun said...

sangat tak seswai. sy bangkang!!! opss.. terlebih lak. macam2 depa buat demi kegembiraan sementara. sick people

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Mak aih...bahayanya..

takut nti ada bebudak plak yg terpengaruh pijak adik dia yg masih baby sebab tgk kasut tu

Kalamhati said...

err ngeri je nak pakai selipar gitu..huhu..
tak elok kot buat selipar berbentuk manusia..sbb nk letak kt kaki

Fariq said...

ceh,,
kasut rupenye,,
hampeh,, tertipu,,

andai aku

cik miera said...

xpatut..sebab nmpak cm kejam walaupun hakikatnye ia adalah kasut.haish..
manusia skrg ni, kreatif tak bertempat

azwa_amani said...

huissssssshhhh..sedih lah tgok brg mcm ni...org dewasa leh lah pikir, kalau budak umur 5 tahun nampak kasut ni, nanti dia pi buat kat adik dia..

aresaliyana said...

hahaha..bikin suspen je...dush3

CaRr JaliL said...

bpk argh..aku igtkan termuntah la..
rupenye2 kasut..
xputut kuwt..
mcam menghina manusia..

RuSh D said...

tertipu..huhu...
nampak mcm real..x patut wat mcm nie..

Amna.Qadeeja said...

ahahaha nak gelak guling2,bikin suspen sja ;D

p/s : xptut kot cipta benda2 cmnih,nt owg laen cpt trpngaruh tmbh2 bdk2 huuu

New Hope said...

Salam Reformasi,

tertipu

PENGANGURAN DAN PEKERJA ASING

ezhan_artwork said...

haha, nasib baik kasut je.
tapi klau pkai kt malaysia ni mesti kena ejek plak kang.

Dark Half said...

saiko btol orang yg cipta kasut ni

cik ciput said...

ishh mcm susah ja nak berjalan..kang tersadung kat bendul ka hapa, x ka jatoh..

solihin: aku tag hang..hak3x..pi amek..

n.hasleena said...

ishhhhh.....yelah mcm real...

Iman said...

Adessss....terkena lak...
huwaaaa...
tapi tak sepatutnya buat selipar macam tu...betol2 menghina bayi...dengan buat selipar macam itu,seolah2 mereka buat iklan menggalakkan penderaan...

Hajar said...

tajuk wat gempak je..

Mohamadazhan hjDesa said...

ada tak kasut kepala PM.hahahaha.kasi satu

Ain Zulaikha said...

ni patung ni... hahahha

kalau pijak betul2.. mmg bongok la orang tu... uhuhuh kejam!

Nafisa81 said...

zalimnyer kasut...sampai ati

ciknabil-a said...

nmpak cm anak patung jew.. hehehe.

h A n Y S said...

ingat btl2 baby lah mule2 td!
tp tgk btl2, kenapa kakinye tu half aje, rupe nyeee seliperr..
tipah tertipu bang..
hahaha

diana said...

kejam nye..
walupun kasut je
tapi takut budak2 yant tak reti berpikir panjang tu akan ikut..

Muslimah Optimis said...

salam..

haru betoi zaman2 sekarang ni... ni semua exploitasi manusia....

tapi dekat afrika memang ada bapak pjak anak sendiri sampai terkeluar isi perut.. nauzubillah

sfatimahzj said...

baru nak mengamuk...hehe

LittleGurl said...

cool gile! tapi macam x patut je kan buat gambaran macam baby plak. tu mcm nak mengajar ke arah tu je..ishishish..