Pages

Wednesday, December 1, 2010

5 Perkara Yang Menjadi Impian Setiap Orang

Ada 5 perkara yang kita semua mahukannya dan kita sentiasa berusaha utk mendapatkannya..

1:Wajah yang cantik
2:Duit yang banyak
3:Kesihatan yang baik
4:Anak-anak yang cerdik dan berjaya
5:Tidur yang nyenyak tanpa ganguan

Senang je untuk mencapai impian tersebut. Hanya beberapa minit diperlukan setiap hari.

Sabda Nabi Muhammad SAW.. " Barang siapa yang meninggalkan solat Subuh, tiadalah padanya Nur di wajahnya dan barang siapa yang meninggalkan solat Zohor, tiadalah padanya rezeki yang berkat dan barang siapa yang meninggalkan solat Asar, tiadalah padanya kekuatan badan dan barang siapa yang meninggalkan solat Maghrib, tiadalah padanya anak-anak yang bermanfaat dan barang siapa yang meninggalkan solat Isyak, tiadalah baginya tidur yang nyenyak.. "

Wallahua'lam.. Sekadar renungan untuk diri sendiri..

Bengkel Jom Mantapkan Solat
Nampak banner kat atas? Ok.. Tumpang promot sat nowh.. Lubok Rezeki Enterprise ada menganjurkan bengkel mantapkan solat untuk pelajar menengah dan rendah pada 13 dan 14 Disember 2010. Tujuannya untuk memantapkan lagi solat kita yang masih belum sempurna ni. Antara modul-modul lain, boleh tengok kat banner atas tu. Kalau ada yang berminat nak hantar anak ke, anak saudara ke, diri sendiri ke, boleh inform kat aku ataupun terus email ke lubokrezeki@yahoo.com. Usah malu, usah segan. Sekian, terima kasih..


SZ : Solat itu tiang agama.. Tanpa tiang, runtuhlah agama kita..

23 360 juta komen:

Izamir Ridzwan said...

bgus jugak tu.. tak semestinya budak2 sekolah jer, patutnya dibuka kepada org dewasa jugak..

Nyssa Nuar said...

bagos bengkel2 cm ni...
nak sayer tulun pomot kan??
hik3..
tapi polower x ramai pom..
camano nih??
hik3..

f_aRa_aINa989 said...

kalau saya dh ada anak mesti saya hantar....;p

alinac lover said...

btoi tu...saya suka entri ni :)

pstt-

jemput join GA yong yer

http://www.alinacshoppe.com/2010/12/giveaway-kalau-saya-shopping-di-alinac.html

Solihin Zubir said...

@IR : boleh je kalau org dewasa nk dtg.. tp nak ke diorg? :D

@nyssa : hehehe.. xpela.. tak payah susah2.. thanxx eh.. =)

@fara aina : ok.. nnt awk dh branak, anta taw! hehehe..

@alinac : insyaAllah sy join..

sarah-najwan said...

betul solihin...tu psl akak anta anak2 akak kat program masa cuti kat pusat agama tu..

cik ciput said...

kesimpulannya, jangan tinggal solat =)

azwa_amani said...

toche toche share ngn amani...semoga Allah menerima setiap solat kita yang didirikan kerana Allah..aminn..

yana said...

bagusnya ada bengkel macam ni..

anamizu said...

bgus nih!
sesape ade anak2 bleh antar..hihi

*dah folow anamizu kan??-->special utk awak ^^

yott said...

SZ,
blog2 jgk kan..
perkara2 baik mcm ni mmg ptt jgk kita promote

Solihin Zubir said...

@anamizu : thanx anamizu.. :D

@yott : yeee.. tepat skali.. heheh..

a.samad jaafar said...

alhamdulillah..t kasih kerana saling mengingatkan..

aresaliyana said...

nice entry :D

Ain Zulaikha said...

wahhhh terbaikkk...

biskut said...

info nasehat yang semakin dilupakan.thanx memberi peringatan ulangan.

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

omg !
bende nie wt sy seram..
sy selalu x solat subuh cos tido bgn lewat..
jujur nye aku !

n.hasleena said...

Alhamdulillah...
Thanks with the sharing Solihin..
Memang bagus aktiviti sebegini.
Selain pengisian masa cuti anak-anak, memantapkan lagi pengetahuan yang kadang kala terlepas pandang adanya kesilapan yang dilakukan semasa solat..
Alhamdulillah juga, di sekolah telah diwujudkan KAFA yang mana adanya kelas amali solat..

Kuman Chaos said...

menarik nih.... daripada dok lepak kat umah baik anto pegi sini
kuman "Panavia Tornado tengah Priming.." Entry

Iman said...

Tahniah...Entry yang bagus!!!peringatan yang cukup mendalam untuk kita semua....

Betol tu!!!!semua tu impian setiap orang....

Jom kita mantapkan lagi ibadat kita...
Rasanya kalau diadakan untuk dewasa pun ok gak...

Solihin Zubir said...

yeee.. terima kasih semua..
sekadar peringatan untuk diri sendiri dan semua rakan2.. =)

shahjiehan said...

style sungguh blog anda~

Tomato Gurl's Life said...

bagus hntr anak kt sini.sbb kdg2 ibu bapa bz..xsmpt nak ajar anak2..