Pages

Monday, November 15, 2010

Sultan Kedah Dukacita Ada Pihak Nafi Sumbangan Kerajaan Negeri

Baru-baru ni kecoh pasal MB Kedah, Ustaz Azizan mengamuk masa sidang media kan.. Harr.. nie hangpa tengok pulak Sultan pun dukacita dengan pihak yang tak menghargai sumbangan dan pengorbanan kerajaan Negeri Kedah yang berusaha sedaya upaya untuk memberi perkhidmatan terbaik. Tetapi difitnah oleh media dan pihak-pihak tertentu yang mahu mempolitikkan isu banjir ni. Aku meluat btoi tengok media-media pro UMNGOK wat keja. Sapa yang tak bengang kalau kita bersusah payah, tetapi tiba-tiba difitnah dan diburuk-buruk kan. Macam Ustaz Azizan sound diorang.. " Nak wat keja, wat kerja cara orang Islam!". Memang terbaek ah! tabik spring sama ustaz! Memang patut pun media kena banned daripada masuk sidang DUN Kedah tu.

*********************

ALOR SETAR, 14 Nov: Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah kecewa dengan pihak-pihak yang tidak menghargai sumbangan dan pengorbanan kerajaan negeri membantu mangsa banjir besar baru-baru ini.

"Namun, beta dukacita kerana ada suara sumbang yang tidak menghargai sumbangan dan pengorbanan kerajaan beta serta semua pihak yang terlibat di dalam membantu mangsa banjir," titah baginda.

Baginda bertitah demikian ketika berkenan merasmikan Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Kedah, Penggal Ketiga, dekat sini, pagi tadi.

Sementara itu, baginda juga merakamkan penghargaan kepada semua pihak yang menyumbang dana, saling membantu dan bekerjasama memberi bantuan tanpa mengira sempadan agama, bangsa dan fahaman politik semasa negeri menghadapi bencana banjir terburuk itu.

"Beta merakamkan penghargaan kepada semua yang terlibat membantu mangsa banjir dan keadaan ini jelas menggambarkan semangat persaudaraan dan perpaduan yang kukuh di kalangan rakyat beta yang berbilang kaum dalam menghadapi bencana, titah baginda lagi.

Ucapan tahniah turut dirakamkan kepada Menteri Besar (Datuk Seri Azizan Abdul Razak) yang berjaya menerajui kerajaan negeri secara adil, beramanah dan proaktif.

"Rakyat di negeri ini telah diberi layanan yang adil, hubungan antara kaum semakin erat melalui pelbagai aktiviti yang telah dijalankan. Beta dapati kerajaan negeri telah memberikan sepenuh daya usaha dan kerjasama dengan semua pihak bagi memajukan negeri ini," titah baginda.


Pemeriksaan perbarisan PDRM oleh Tuanku Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah ketika perasmian Sidang Dun Kedah.
 source : HarakahDaily

video ustaz azizan mengamuk : KLIK SINI

SZ : i like GREEN!

4 360 juta komen:

diana said...

politik cara kotor..
tu la cara depa..!

Tqah Nasir said...

sbg anak negeri kedah.. saye pon rase kecewa ngn media.. mase kedah dilanda banjir..sy menanti2 berita pasal tuh.. tp.. kecewa giler sbb media terutamanya tv3 hanya menyiarkan berita pasal pilihanraya yg hangat masa tuh..lepas2 pilihanraya dah menang..br sibuk2 kutuk kerajaan negeri kedah..padahal bantuan da diberi sebelum tuh lagi.. berita kt fb lagi laju dari berita kat tibi ok..

one2paii said...

hmm biasala tuh bai..dunia politik..kutuk mengutuk..fitnah memfitnah..sentiasa ado..politik..politik..mane 1 betul ke x..gua pun x thu la

De'din said...

Kedah Sejahtera !
hidup ustaz azizan