Pages

Tuesday, November 16, 2010

Salam Aidiladha


Sempena 10 Zulhijjah 1431H ini, aku ingin mengambil kesempatan mengucapkan Salam AidilAdha buat semua makhluk di muka bumi Allah ini tidak kira siapa pun anda. Ampun maaf diminta.. Semoga Hari Raya pada tahun ini lebih bermakna daripada sebelumnya.

Yang mana buat korban tu, Alhamdulillah.. Takbir dan selawat! Hati-hati masa tengah sembelih lembu tu. (Tak kisah la kerbau ke, unta ke, kambing ke) Jangan sampai kena terajang ngan kaki lembu yang tengah meronta-ronta tu. Sebelum sembelih, asah dulu pisau kasi tajam. Kalau pisau tumpul, berdosa plak kita nanti. Tengah melapah daging atau tulang belulang tu, cermat sikit. Jangan sampai terpotong jari atau tersembelih membe sebelah.

Yang mana mengalami masalah obesiti tu, janganla makan banyak sangat daging. Tapi kalau yang kurang lemak cam aku ni, ambiklah kesempatan ini untuk menambah lemak-lemak di bahagian-bahagian yang sepatutnya.. hehe.. Yang memandu tu, ingatlah orang tersayang. Jangan sampai anda pun turut terkorban.. Nauzubillah..

K,lah.. Selamat Berhari Raya dan Selamat Bercuti.. Semoga anda semua sentiasa bahagia disamping insan tersayang. Mudah-mudahan juga kita semua beroleh barakah daripada-Nya.. InsyaAllah..


SZ : Berkorban demi agama, bangsa dan tanah air! Lailahaillallah.. Allahuakbar!

22 360 juta komen:

carr said...

salam aidiladha..:)

mama hidayahamin said...

salam AidilAdha untuk kamu juga...

Berkorban apa saja, harta ataupun nyawa, itulah kasih mesra sejati dan mulia....

Amna.Qadeeja said...

salam aidiladha inchik,ampun maaf dipinta huuu =)

p/s : pix lembu 2 sy punye grrr!! ;D

ProfHariz said...

Salam Aidiladha 1431H Daripada ProfHariz.com :)

New Entry ProfHariz
AidilAdha Hanya Sekadar Korban ?

red apple candleliz said...

slmt hari raye korban jugak org disane... ;D

Cik Su said...

selamat hari raya solihin..sok bpe ekor lembu yang tumbang??

Solihin Zubir said...

wat tumpuk je.. hehe.. raya kedua..

BezBuddy said...

slmt ari raye gak utk awk dan keluarga

suzie rahman said...

salam aidil adha

Dark Half said...

selamat hari raya korban, solihin
drive safely! moga x ramai yg terkorban di jalanraya

Matika Love 131020 said...

selamat hari raya...salam satu blogger....

Nyssa Nuar said...

salam aidiladha dari LABUAN..=D

Dark Half said...

selamat hari raya korban

Jank said...

tadi pun dah ada member nk tumbang sbb byk mkn sup tulang

yusz78 said...

selamat beraya :D

sarah-najwan said...

salam idul adha...buat korban solihin???

LiFe KaMi said...

selamat hari raya korban solihin..
kami tak balik kampung kalau tak boleh beraya umah ko..:)

Tomato Gurl's Life said...

salam aidiladha ;)

aneesa ♥ said...

salam Aidiladha

Kalamhati said...

Sala 'idul adha solihin..taqabbalallahu minna wa minkum..=)

farahwahida said...

selamat hari raye aidil adha yer tuan blog..menu untuk sebulan mesti berdaging yer dop?hehehe

Ms sunsWeetz said...

sowy lambat wish hehe...selamat hari raya aidiladha juga untuk kamuu sekeluarga & owg tersayang=)