Pages

Monday, October 18, 2010

Konvoi Ulat Bulu

Aku ingatkan kereta dan motosikal ja boleh konvoi. Ulat bulu pun boleh? ahaha.. Tapi itulah keajaiban alam dan kebesaran Allah Yang Maha Esa.. Subhanallah.. Jom kita tengok gambar-gambar ulat bulu berkonvoi. Cantik je diorang beratur buat barisan cam keretapi. Comel je.. hehe..




Konvoi ulat bulu melintas jalan ini adalah sepanjang 17 kaki. Sebanyak 136 ulat membuat barisan tunggal, dihubungkan oleh sebuah benang sutera tipis yang mengatur jalan mereka. Dengan barisan tersebut, mereka lebih selamat melintas jalan di mana konvoi yang bergerak lambat itu boleh dilihat pemandu kenderaan yang berhenti selama 20 minit menunggu ulat bulu itu menyeberang. Gambar tersebut dirakamkan di Taman Nasional Kruger, Afrika Selatan.

SZ : Jangan jadi ulat bulu. Jadilah ulat buku.. :D

31 360 juta komen:

SitiMashitahSaidin said...

ramai jadi ulat bulu~

pena said...

subhanallah..
tpi ksian pemandu 2 kna tunggu 20 mnit..

anyss said...

Salam,
Depa ni memang baguih no...ulat bulu melintas jalan pun depa leh berenti. Kat negara kita, orang nak melintas jalan pun payah...lagi laju depa tekan minyak ada laaa Ish! ish! ish!

f_aRa_aINa989 said...

saya mahu jadi ulat buku..=p

Kalamhati said...

huhu cantik je barisan..

Che Li said...

tak pernah aku tengok...

Eryati said...

eiii..geli la....tapi comel sbb kaler ijau

diana said...

pandai jugak ulat ni ye..

diana said...

pandai jugak ulat ni ye..

Cik Bulat said...

wah... kagum.. comel mcm saya!! huhu

ctpayong said...

eeeeeeeeee...geli ah.

Nana said...

eii yaii ! meremang bulu tengkuk makcik ...geli eyh !

Sham said...

ulat pun pandai berbaris kan...ni kena tunjuk kat budak-budak aku ni...

deno said...

ccomel la ulat bulu tu berbaris.
pandai ulat2 nie
manusia yg ada akal pun susah kalo nak berbaris, inikan pula ulat bulu..
(^_^)

Tomato Gurl's Life said...

dlm byk2 binatang..ciktom paling geli ulat bulu..meremang tengok pic ni..

daisy said...

berdisiplin sungguh ulat bulu itu~

~eZmALiZa~ said...

tibe meremang2 bulu roma sbb geli tgk ulat bulu berator pjg2.. :D

chentamiera said...

ala...cumil nyer ulat2 ni

dianafisa81 said...

geli...

Cik Su said...

gila panjang..wat tali kasut pun boleh ni..tapi tu pun kena kerat dua dulu..hahaha...nice la ulat bulu nie..tapi solihin jangan jadi ulat bulu ye..

red apple candleliz said...

yekkk!!ulat bulu konvoi!!gile laa..tgk seekor ulat bulu pon da meremang bulu rome..ni kan pulak 136 ulat bulu!!eeeuwww~

yott said...

alamak...
geli daa..

sarah-najwan said...

ni scene menarik..jumpa aje kamu ni solihin...hehe

Prinzcy Syida said...

euw~~~

Solihin Zubir said...

goreng pon sodap nie.. haha..

WAHIDA ALIAS said...

yekkk...gelinye..igt kan tali ape la td

sue/allya/zalya said...

eee xbole dgar ulat bulu... teringat masa kecik adik sue terpegang ulat bulu, menyacak duri dekat tapak tgn... bgkak habis...

Dark Half said...

ulat bulu pun pandai berkonvoi.route mana agaknya dorg amik yer..adventurous btol

pN.rOs said...

c ulat bulu pon tau beratur...
u ols?
naik bas berebut
beli tiket berebut
nak guna tandas berebut
nak beli makanan pon berebut
so ambil iktibar ya kawan2

Kumbang Jingga said...

kagum kagum kagum

azwa amani said...

baru jumpa entry ni...comelnya...huhuhuhu..bagus ulat bulu ni kan...boleh jadi pengajaran pada manusia yang dapat menilai ciptaan Allah