Pages

Friday, October 15, 2010

Adikku Memberontak Tak Kenal Mak Ayah

Pagi tadi adikku dah sedar. Tapi bila dia sedar, dia memberontak. Dia tendang sana, tendang sini. Dia tak kenal orang disekeliling termasuk Mak dan Ayah aku. Dia terkejut melihat wayar-wayar berserabut di badan dan mahu mencabutnya. Mungkin apabila bius habis, dia terasa sangat sakit disebabkan banyak luka di bahagian dalam lehernya ketika pembedahan. Doktor terpaksa menyuntik ubat tidur bagi menenangkannya. Sekarang dia masih ditahan di ICU. Walaubagaimanapun, tekanan jantung dan darahnya dilaporkan stabil.

Aku sekarang berada di rumah kami di Kedah. Aku tiada di sisi adikku ketika ini. So, aku tak dapat berikan gambaran jelas mengenai keadaan adikku sekarang. Aku hanya mendapat gambaran melalui ibuku di telefon. Adikku dibedah di HUSM Kubang Kerian, Kelantan. Bagi yang tertanya-tanya apa sebenarnya terjadi, anda boleh rujuk 2 link di bawah.


Mohon jasa baik kalian semua untuk terus berdoa bersama-sama agar adikku itu sembuh serta pulih seperti sediakala dengan secepat mungkin. Amin Ya Rabbal Alamin....


SZ : Bila aku tengok gambar dia, aku jadi sebak sangat-sangat.. Tak dapat kubayangkan kalau aku tengok tubuh badan dia berselirat dengan wayar-wayar..

42 360 juta komen:

shark said...

semoga adik anda dalam keadaan sehat:)

eyzzah purpleholic said...

sabarlah..seseungguhnya ALLAH itu maha mengetahui..kt sm2 la bdoa untuk kesejahteraan adik kamoO 2 sm2..

sarah-najwan said...

salam..
semoga kesihatan hasil pembedahan itu bertambah baik...insyaAllah..

yott said...

tawakkal & bnyk2 kan berdoa SZ..insyAllah moga dia cepat sembuh..aminn

diana said...

amin...

zaL_cdpx said...

kesiannyer !!! mayb dia sparuh sedar ler tu !! mohon doa gak agar ALLAH sembuhkan dia n lepaskan dia dr seksaan tu ! amin ya rabbal alamin

Haw said...

adik sakit apa?.. sy jg doakan semoga cepat sembuh.. amin!

Tomato Gurl's Life said...

sabar ye awak..
semoga awk n famili tabah..
semoga kesihatan adik bertambah baik dan ingat semua famili..

nadzirah aqilah said...

salam...
insyaAllah... amin~~
anis doakan semoga kesihatan adik bertambah baik!

A+z+i+E = AziE said...

semoga dia cepat sembuh.. amin...

Kalamhati said...

akak sentiasa doakan..semoga dia cepat2 sembuh..hmm harap family solihin sabar..=)

EiF@ said...

Amiin.. Banyakkan bersabar ye.. ini dugaan Allah buat hamba2-Nya. Smga adik Solihin cepat sembuh dan sihat, InsyaAllah.. Amiin.

NARDtheNERD said...

semoga adik solihin cepat sembuh.
:)

Gee said...

moga cepat sembuhnya ya...

yusz78 said...

ooouuuuuhhh, sedey siyes...
tabahlah sntiase

SmuDge said...

sabaq naih..insyaallah smuanya oke~

NiaNurani said...

Adik awak dan keluarga awk sedang diuji olehNya..bersabarlah..di sebalik kesusahan, disusuli kesenangan..
Allah mnguji hmbaNya sesuai dgn kemampuan hambaNya(al-baqarah, ayat 286)
semoga Allah gantikan yg lebih baik kpd awk sekeluarga..

Doa Rasulullah ketika merawati shbat yg sakit:

بِسْمِ اللَّهِ تُرْبَةُ أَرْضِنَا بِرِيقَةِ بَعْضِنَا يُشْفَى سَقِيمُنَا بِإِذْنِ رَبِّنَا

“Dengan Nama Allah subhanahu wata'ala, demi tanah bumi kami, demi air liur sebagian dari kami disembuhkanlah yang sakit dari kami dengan izin Tuhan kami”

aminn..

SitiMashitahSaidin said...

mula2 mmg cam tuh... dia masih conpius lg...
sabar, k~

Solihin Zubir said...

harap2 semuanya ok.. insyaAllah.. amin..
terima kasih semua...

WAHIDA ALIAS said...

teringat mase ayah wawa sakit..pon sme jugak..x kenal sape2..meronte2..sedey btol tyme tu.tp alhamdullilah sekejap je.lpas tu da okey.harap2 adek awk pon camtu jugak..xde ape2.amin~

secantikmanis said...

tabah ye solihin...saya doakan adik solihin cepat sembuh

secantikmanis said...

tabah ye solihin...saya doakan adik solihin cepat sembuh

suzie rahman said...

hope adik cpt sembuh yer

Nur Hawa Mohd Zin said...

InsyaAllah..dia dalam keadaan tak sedar dan tak ingat ape berlaku...doa banyak2 ye...kena kuat utk mak,ayah dan adik awak

deno said...

insyaallah adik awak selamat....

teringat pula ketika sy di ICU akibat penyakit SLE.. 3 hari tidak sedar..
tp alhamdulillah, skrg makin sht..

sy harap adik awk kuatkan semangat dan cepat sembuh, ya!!

Aminn...

OrenLimau said...

InsyaAllah..semoga dia sembuh seperti biasa..banyakkan berdoa pada Allah yer..Hanya DIA tempat kita meminta.Ameen~

cOnfuSeME said...

adik awk akan sembuh nt...amin~~
moga awk tabah..nie dugaan dr Dia..de hikmah dlm semua nie...

budak_nakal said...

semoga adik solohin cpt sembuh..sabar ye

Cik Su said...

banyak kan berdoa k

Cik Su said...

cian sangat lor...semoga dia cepat sembuh..

Namaku Asumira said...

smoge cepat sembuh amin

Almy said...

Almy doakan ntk adik Solihin juga..sabar la.. Hmm..cdeynya..

Izyanti said...

Kita doakan semoga adik awak tabah menghadapi ujian ini.

maCy said...

semoga dia segera sembuh. bersabar ya!

Dark Half said...

penah xperience surgery
bleh imagine kesakitan tu..teruskan berdoa

CendawanAkrab said...

insyaALLAH, sya doakn moga adek awk sihat dn ceria slalu...salam perkenalan

RuSh D said...

semoga cepat sembuh adikmu..

Solihin Zubir said...

terima kasih semua...

Eryati said...

ya..sy juga mendoakan agr adik awak sembuh sepenuhnya

Rowena Chasez said...

semoga adik awk cepat sembuh..
Aminn~

sweetsal said...

harap2 adik kamu cepat sembuh..harap tabah menghadapi dugaan ni...

mama hidayahamin said...

Bersabarlah...