Pages

Friday, September 17, 2010

Murtad Kerana Putus Cinta!

Sedang aku tengah blogwalking, aku terbaca satu entry di blog seorang sahabat mengenai seorang lelaki yang tengah frust putus cinta mempertikaikan kewujudan Tuhan di post status facebooknya.. Astaghfirullahalazim.. Sampai macam tu skali frust putus cinta? Nauzubillah..
Sekarang anda boleh ikuti gambar-gambar print screen post status beliau.. Baca dan nilai sendiri..

1- Si lelaki kecewa kerana putus cinta!

2- Lantas mempertikai kewujudan Yang Maha Esa! Nauzubillah!

3- Lantas mengwar2kan seantero alam : "Ya, aku dan dia pernah BERZINA!"

4- "Ini dia gambarnya. Lihatlah bagaimana aku berkucupan. kah kah kah."

5-Lif Pantai Permai menjadi saksi cinta si lelaki kepada si wanita.

6- Ugutan kepada si wanita! Lelaki itu pernah meratah tubuhnya!

7- Cium, bercium dan terus bercium!

8- Dan akhirnya, beliau menyatakan : " May Jesus Bless u All My Friend" (Jika beliau beriktikad dgn apa yg beliau maksudkan di dalam status ini, maka jatuh lah syahadahnya!)

9- Aku ingat bila dah tukar agama ni, Jesus boleh tolong aku.. Tapi tak jugak.. Betul ke TUHAN tu WUJUD?


Timbul juga persoalan, adakah beliau seseorang yang bukan Islam tetapi sengaja cakap macam tu untuk memburukkan nama Islam? Musykil? Xpe.. Cuba tengok gambar-gambar di bawah.. Gambar-gambar yang berjaya dicopy di facebook lelaki tersebut.. Gambar beliau dengan ex-gf beliau dengan teman sekampus beliau. ex-gf dia pakai tudung.. Aku yakin dia Islam..

Marilah kita berdoa agar beliau sempat bertaubat sebelum Allah menjemput beliau dalam keadaan yang sangat hina.. Nauzubillah..

*original post by kuasarakyatperak
 credit to akhi fairuz

SZ : Inilah antara bahana facebook.. Gunalah facebook ke arah kebaikan..

16 360 juta komen:

carr said...

macam2..org putus cinta pun sanggup buat cmtu..
xphm btul..

yusz78 said...

giless ni, dh x gune akal agaknye..

Kartini said...

TAKUTNYE BACA. ASTAGHFIRULLAH. Moga sempat dia bertaubat...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

bodo betoi laki ni....

xleh nak tima kenyataan....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

popuan tu tinggal dia sebab asyik dok sangap kowt...

**sory ayat kasar sket

Solihin Zubir said...

pompuan tu pon vuduh sebenarnya...
sory, ayat kasaq jugak.. :D

f_aRa_aINa989 said...

haha...ayat kasaq tuk pompuan camtu xpe..hehehe...
aiyokk..apa mau jadi dah ni...

Mr Noble said...

haha! org gile kot :D

Anonymous said...

biasa la putus cinta, serah aje kt tuhan aje, tuhan nk uji kita aje tu

dianafisa81 said...

tanda akhir zaman...huhu seram...

red apple candleliz said...

ha ni haku nk membebel ala2 macek joyah ni..hape ke benggap bebeno la laki tuh.ish3.kesian kt dia..jahil betol.xckup kasih syg tuh..sadis sadis..

iraixora said...

ei...bongok gila la laki nih...speechless la aku dgn tindakan dia nih. nauzubillah...mintak jauh la ak dari kekufuran...matikan aku dalam iman.

Faeza Suhaimi said...

eee, ada jugak org mcm ni, takut gle.
kesian ppuan tu dimalukan.

ujian dunia bila manusia tlalu leka.
masyaAllah, jauhkanlah aku dari semua ni.

Unknown said...

tok mung bodoooo..!!!
natam pew au putus cinta trus kua agama... base bodo bengong...

Unknown said...

ekpon hok puam bodo ngat g kasi mende gitu ke pakwe.. doh tau doh kang dok kawen ag... berat naanaam ngoh laaa...

Miharu said...

Aku harap orang ni sedar apa yang dia buat