Pages

Tuesday, September 21, 2010

Makna Di Sebalik Warna Kertas


Anda : "Mengapa engkau menulis surat dengan kertas berwarna Hijau Muda?"
Saya : "Surat warna Hijau Muda itu bererti "Aku Cinta Padamu"

Anda : "Kalau kertas itu bewarna Biru Muda apa ertinya?"
Saya :
"itu melambangkan Suasana Pilu"

Anda : "Kalau kertasnya berwarna Merah?"
Saya : "Asmara Yang Membara"

Anda : "Kalau kertasnya warna Putih?"
Saya : "Suci, Bersih dan Jujur "

Anda : "Kalau kertasnya Kuning?"
Saya : "Melambangkan Hati Yang Gersang"

Anda :
"Kalau Merah Jambu?"
Saya : "Sedang Jatuh Cinta"

Anda : "Kalau Kelabu?"
Saya : "Melambangkan Hati Yang Sedang sedih"

Anda :
"Kalau kertasnya Hitam?"
Saya : "Itu namanya kertas karbon.. Ngeng!

8 360 juta komen:

Mr Noble said...

org zaman skang kurang guna kertas, main emel je. so skang ni bleh la antar emel guna background berkaler cam kat atas tu :p

najib said...

hahahaah,kalu kertas tu berwarna warni,jawab jawab hahahah

Mai.Qadeeja said...

kalo kaler ijau lumut caner?sy minat kaler tuh huuu

Solihin Zubir said...

mr noble : kdg2 kalo guna cara kuno, lney romantik.. hehe..
najib : kalo warna-warni maksudnya kehidupan yg ceria kowt.. hehe..
mai : maksudnya lantai toilet anda berlumut.. kena cuci slalu.. ;-p

makdara TERDIVA said...

kalau macam tu, MDT nak guna kertas yg kaler2..barulah berwarna-warni cinta yg bersemi..haha!

salam ziarah wahai adik solihin zubir :)

Solihin Zubir said...

ahahhaa.. bagos2.. warna-warnikanlah hidup anda.. :D

Cik Su said...

oren tak de??

sissyira said...

salam

tak pernah tulis surat cinta..hahhaa