Pages

Monday, September 20, 2010

Good Luck to all UPSR 2010 Candidates!

Assalamualaikum wbt.. Apa khabar semua murid-murid..? Chewah.. Bajet guru besaq plak dah.. Besaq ka? hehe.. Ok.. Straight to da point.. Besok akan bermulalah perjuangan adik-adik ataupun anak-anak kita yang tahun 6 tu menghadapi peperiksaan UPSR bermula 21-23 September 2010. Pertama kali mereka akan menghadapi peperiksaan besar dalam hidup mereka yang akan menentukan hala tuju mereka ke alam menengah nanti sama ada ingin melanjutkan pengajian ke sekolah berasrama penuh ataupun yang tidak penuh.. huhu.. Sama-samalah kita mendoakan agar semua adik-adik kita ataupun anak-anak anda tu berjaya mengharungi peperiksaan tersebut dengan tenang dan jayanya. Mudah-mudahan masing-masing memperoleh result yang membanggakan iaitu 5A!
Di kesempatan ini juga, aku ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada semua student-student UPSR yang pernah menuntut ilmu dengan aku di Pusat Tuisyen Lubok Rezeki sepanjang tahun 2010.. Aku cikgu kah? Bukan.. Aku hanyalah seorang cikgu bidan terjun yang terpaksa mengajar di pusat tuisyen family aku.. Aku terpaksa mengajar bebudak tu sebab salah seorang guru terpaksa berhenti mengejut disebabkan masalah keluarga.. So, aku diminta untuk menjadi guru bidan terjun mengajar bebudak tu subjek Bahasa Melayu pada setiap cuti minggu..

First time aku kena mengajar dalam hidup aku.. Aku pun tak pernah terbayang yang aku akan merasai pengalaman menjadi seorang guru.. Mula-mula tu memang nervous n agak kekok.. Tapi lama-kelamaan semakin biasa n makin seronok plak mengajar walaupun kadang-kadang tu agak tension.. Bebudak tu pon lama-kelamaan makin mesra ngan aku.. Walaupun aku nie hanyalah seorang guru Bahasa Melayu yang tidak bertauliah, aku harap semua murid-murid aku dapat skor semua subjek dengan cemerlang terutamanya subjek Bahasa Melayu.. hehe.. Murid-murid! Cikgu akan sentiasa mendoakan kejayaan kamu semua.. Mudah-mudahan semua dapat skor straight A.. InsyaAllah.. Buktikan anda semua mampu lakukan! Chewahh..


K,lah.. Good Luck to all UPSR 2010 candidates! All da best! Sapa dapat 5A, abang bagi hadiah! Err.. Hanya untuk yang tuisyen kt Pusat Tuisyen Lubok Rezeki ja ok.. hehe.. Kalo tak, jenuh 1 Malaysia pakat mai claim kat aku nanti.. hahaaa.. =)

2 360 juta komen:

Prinzcy Syida said...

nnt la letak iklan kt notice board, sesapa dpt 5A jgn lupa minta hadiah dr cikgu solihin.

Solihin Zubir said...

yaaaa... cikgu syida tolong wat nowh.. haha...