Pages

Thursday, August 5, 2010

Kes Dera : Bapa Pukul Anak Yang Hendak Bertudung!



Marilah kita sama2 membaca luahan hati seorang anak yg dipukul bapanya hanya kerana beliau ingin bertudung. Wajarkah seorang bapa berkelakuan begitu? Sama2lah kita renungkan..

**************

"Aku menggeliat sepuas-puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku.. huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa  amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak  benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat-sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah-celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.

Aku bangun capai tuala, masuk bilik mandi.

Lepas mandi, aku belek-belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain-lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru je nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak pakai jugak! x kira!"

Bapak aku terus jegil mata sebesar-besarnya. Macam ada api keluar!

Panggggggggggggggggggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak...."

Pangggggggggggggggggggg....! Bapa melabuh pelempangnya ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA saja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu-kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU!

Owhhh tidakkkkkkkkkkkkk!

*Moral : Laki tak boleh pakai tudung ok! haram.. ;-p

11 360 juta komen:

cahaya ketenangan said...

hahaha...
i like.. =P

cahaya ketenangan said...

hahaha...
i like =P

Solihin Zubir said...

hahahahaha.. suspen je kan.. ;-p

cahaya ketenangan said...

tau x pe..
awal2 da tertipu ngan pic kat atas tuh.. ;P

Solihin Zubir said...

itu suma psychology.. hahaha.. ;-p

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

hahah...ades..mati2 ingtkan pompuan..bawu nak emo sikit...laki ker...hahaha...adess.....dah cukup abes gelak dah nih..

NURUL NAZIRA said...

pang !! hahaa..
terasa dikenakan suda

dianafisa81 said...

inilah entri paling memilukan sepanjang minggu ini...

Miss Ran said...

HAHA terhibur n ade pengajaran..rasa nak share sume entry ni

mr TUXEDO said...

bodoh giler....
aku baru nak cari soul booster....

azizai said...

best...haha..mati2 aku igt girl..hahahahha